Ponnymätning

Igår när vi kom från ridhuset kom mamma på den briljanta idén att vi skulle mäta Santoz. Om jag inte minns fel så var han 128cm? sist vi mätte. Det var ju ett tag sen... Minnet är bra men kort :)
Nåväl fram med mätstickan och han är nu 128,5cm fram och 129,5 cm bak. Ca... Inte lätt att få exakt men det är väl mm det handlar om som kan va fel.
 
Det är många som frågar mig vad stor jag vill att han ska bli för att jag ska va nöjd. Jag svarar som alltid; Lika stor som pappa Zonic ;) haha.
Jag vet ju att det aldrig kommer att hända, tyvär, så jag kan ärligt säga att jag inte vet vart jag vill att det slutar. Maxad B eller liten C. Nåt av det kommer han bli och det är väl fördelar med bägge delarna. Blir han maxad B kan man få ut lite mer pengar vid försäljning, om han nu visar sig kunna nåt ;) Blir han däremot liten C kanske kanske jag kan få den tjejen jag vill ska rida honom utan att åldern spelar roll. Den stackars flick kraken vet inget om det än så därför tänker jag inte nämna några namn :) Som sagt beror det på vad man är ute efter och jag vet ärligt talat inte. Oavsett vad det blir står jag maktlös och kan inget göra åt saken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0