Årets första ridtur

Nu har jag och Z avklarat årets första ridtur och fler ska det bli. Pappa var så snäll och körde oss till ridhuset och väl där fick både han och jag kämpa. Det är inte lätt för Z, som stått skadad först och sen haft en lat mamma, att kunna prestera. Han jobbar på så gott han kan och jag har inga större krav på honom, bara att han iaf kan försöka ha huvudet någorlunda neråt och inte dra benen efter sig ;) Kanske är stora krav iaf vad vet jag. Linement på diverse ställen och BoT fleece när vi kom hem blev det oxå.
Känns iaf som jag börjar hitta "tillbaka" igen och tycker det är roligt. Det har varit lite si och så med motivationen med tanke på hans skador. Såå super tråkigt att rida igång en häst gång på gång på gång och sen blir det bara skit i slutänden igen. Vi ska iaf försöka hålla oss friska och krya både jag och Z för jag vill så gärna starta nåt detta år.
 
Imorgon har jag tänkt mig en sväng till ridhuset igen men på torsdag ska vi i skogen då det är bart på vägarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0