Skänker en tanke...

Att läsa tidningen idag var ju en mindre rolig upplevelse när det stod om olyckan som hänt i Råglanda (mellan Alkvettern och Storfors typ). Det är alltså en man (va jag förstått?) som ridit på sin häst, ramlat av och hästen stack. Han lyckades dock fånga den men den slet sig och sprang upp på stora vägen där det kom en personbil med två personer i. Kollissionen var ett faktum, hästen dog omdelbart och dom två i bilen fördes till sjukhus med allvarliga skador. Nu har jag på morgon hört på radion att den ena personen i bilen avlidit. Den andra var fortfarande skadad men hur pass skadad framgick inte då. Jag har inte lyssnat på nyheterna nåt efter det så jag vet inte hur personen i fråga mår i dagsläget.
 
Jag kan och tänker inte uttala mig personligt om den specifika olyckan då jag inte vet alls vad som egentligen hänt. Jag kan bara tycka att det är en fruktansvärd olycka och jag vill skänka en tanke till alla inblandade och deras anhöriga.
 
Därför hoppas jag nu att alla (inkl jag) tänker på att hålla hastigheten, sänka farten vid möte med djur och människor, håller avstånd och handlar med vanligt sunt förnuft vad gäller både bilkörning och ridning. Jag tänker inte ta nån i försvar då jag både är ryttare och bilförare men jag vet vad lätt en olycka händer.
 
Jag ska nu försöka få tag på nån och kolla om vi kan få varnings skyltar uppsatta vid stallet så kan det förhoppningsvis få människor att förstå att dom kan hålla nere farten lite extra när dom passerar.
Jag vill inte ha på mitt samvete att jag kört på nån och jag antar att det är samma för er ?

Kommentarer
Postat av: kajsa

Vad jag läste på fb igår va det en tjej som ridit på hästen och ramlat av och hästen sprang upp på vägen. Tjejen hade bara hästen på lån:-( så sorligt att läsa/höra om något sådant här. Va inte alls så långt bort från mig heller:-(

2013-02-08 @ 12:20:09
Postat av: Märi

Nej det är riktigt tragiskt :(

2013-02-11 @ 10:34:00
URL: http://mariboman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0