Hemma

Igår strax efter 18 på kvällen anlände stallägarna. Skönt att få lämna ifrån sig nycklar och ansvar för katten :) Tro nu inte att jag tyckt det varit jobbigt att vara kattvakt men eftersom det är första gången jag fått det ansvaret vill jag gärna att det ska bli bra. Nu har både han och jag överlevt helgen gott och väl :)
 
Djur är för mig någontong stort och med det medföljer ett ansvar. Spelar ingen roll vad det är för djur så ska det skötas på bästa sätt. Ingen ska bli behandlad på annorlunda vis utan alla är lika mycket värda. Därför är jag fruktansvärt seriös när jag ska ha hand om andras djur och jag väntar mig samma behandling tillbaka. Dessvärre har jag märkt genom åren att alla inte tar det på så stort allvar. Men åker man bort och man lämnar sitt djur i nånannans händer är man väldigt utsatt. Alla (nästan iaf) älskar väl sina djur och vill deras bästa. Man väljer noga och med omsorg den människan som ska få äran (för det är det) att ta hand om sitt djur. Jag är iaf inte intresserad av att lämna mina djur i händerna på någon som jag inte litar på. Den smällen har jag gjort för jag trott att det skulle bli bra. Nu vet jag vilka jag kan och inte kan lita på. Absolut kan det hända oförutsedda grejer och alla kan skada sig hur pass väl dom än tas omhand. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0