Sätta igång

Tisdag 13 nov 6905 steg
 
Precis hemkommen från stallet så nu ska jag sätta fart med allt som ska göras. Fick ett samtal på morgon så jag har ytterligare en grej att fixa. Idag ska det tvättas för fulla muggar då tvättstugan svämmer över. Har häst saker som oxå skulle behöva tvättas men dom får jag nog spara lite på. Tyvär har vi (enligt min mening) världens minsta tvättstuga. När jag väl drar igång med tvättningen blir jag helt hysterisk och tvättar som aldrig förr. Men eftersom jag är rätt begränsad, med tanke på utrymmet, kan jag inte tvätta så mycket som jag vill...
 
Blev uppringd av veterinären igår och hon hade fått prov svaren från Z´s snorprov. Den visa inte på några konstiga baciller så smittar gör han alltså inte. Skönt ! Däremot ska jag fortsätta med medicinen han har nu (luftrörsvidgande) och hon ska även skicka mig ett till recept så jag kan köra en omgång till direkt när den här är slut. Jag hoppas och ber till gudarna att han snart är frisk så vi kan börja rida igång för hundrafemtionde gången eller nåt...
 
Ska kanske även va "barnvakt" åt denna idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0