Grått

Idag är det en sån där vara inne ligga under täcket i soffan dag. Usch va trist väder vi har. Grått och mulet + att det självklart måste regna lite också. Visst, det är inget störtregn men det är nåt vidrigt som faller ner från skyn. Jag tycker iaf det är skit och jag tror jag inte är ensam om att tycka så.
 
Blev ingen promenad igår utan jag släppte dom på banan istället. Jösses jag höll inte på att få in Santoz på banan för det var nån som redan var därinne som va fullständigt galen !! Har nog aldrig sett han så nån gång :) Kul iaf att han är pigg och glad trots åldern. Santoz laddade på riktiga bakutar och jag tänkte för mig själv, jösses hur ska inridningen av den där gå ? :/ Jag är iaf glad att det inte är jag som kommer sitta i sadeln när det väl är dags ;)
 
Tror Z blev lite besviken igår att inte han fick va med på banan och leka. Tyvär har veterinären ordinerat vila med promenader på sin höjd. Han får alltså inte få upp nåt flås eller bli svettig. Bara gilla läget...
 
Jag hoppas att "regnet" som nu kommer ner ger upp och försvinner bort så jag kan fixa iordning hagarna. Nu har jag skjutit på det tillräckligt och gör jag det inte nu får jag det aldrig gjort. Nu finns det stolpar hemma så det är bara att börja byta ut dom trasiga. En hage är ju iaf klar och det är där dom går nu.
 
Jag ringde försäkringsbolaget igår och dom hade koll på grejerna och trodde pengarna skulle komma in denna veckan. Har även betalat in det jag budade hem från tradera så jag hoppas det kommer här i slutet på veckan. Är ju så nyfiken så jag kan inte hålla mig.
Fick även hem mina ridbyxor igår som Kerstin köpt med från Ullared. Såg mer eller mndre ut som barnridbyxor men när dom väl kom på såg dom bättre ut. Nu är dom röda så jag kommer ha dom hemma och då är det ingen som behöver bry sig ;) Eftersom Z inte gör sig så bra i rött kommer vi nog inte visa oss offentligt med dom. Bara när vi är i skogen. Dock verkade dom lika sköna som dom blå jag köpte själv i Ullared i maj. Jag är inte så kräsen vad gäller kläder kanske ni märker :) Rider inte bättre eller sämre med ett par blå tygskodda ridbyxor från Ullared för 179:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0