Tråk väder

Lite less på allt regn och blåst nu måste jag erkänna. När kommer värmen egentligen ?

Har inte kunnat rida nåt sen i lördags med tanke på att det blåst näst intill storm. Eftersom jag i princip inte får "ta tag" i Z när jag rider nu i början vill jag inte riskera att rida när det stormar om han mot förmodan skulle bli rädd och fara iväg. Reflexen är ju att man bromsar och försöker stanna så fort som möjligt. Det där hacket skulle inte sitta fel just nu... Men med tanke på att man är född fattig får man vänta ett tag till. Känns skit för min egen del eftersom man så gärna vill igång efter så långt uppehåll men för hans del gör det nog inte så mycket med några dagar mer "vila" :)

Värsta nattpasset gjort för denna vecka och nu är det bara två nätter kvar innan det blir långledigt igen. Blir nog en tur till Karlstad på fredag fm och prova mina stövlar som kommit. Hoppas dom passar så man har det klart inför tävlingsstarten nån gång...

Har nu lyckats boka domare till våran ponny dressyr som går av stapeln 1 juli så nu behöver jag inte tänka på det nåt mer. Skönt ! :)

Nu blir det tv, dusch och sen natta hästar innan man far mot jobbet.


// Märi<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0