Lång ledigt

Det har varit underbara dagar ledigt med super fint väder och mycket har blivit gjort.

I fredags var jag vaken hela dagen så när som på max en timme jag råka somna mitt på dagen ;) På em bar det iväg upp till stallet för då skulle en av hagarna gödslas och en annan hage skulle fixas iordning inför sommaren. På kvällen blev det lite korvgrillning när allt var fixat. Nu är det bara den hagen som blev gödslad kvar att fixa med stolp och tråd sen är det klart. Den dom går i nu ska oxå ses över men det är ingen panik just nu.

Lördagen blev det en tripp på hopptävling i Askersund med Sandra och Seija. Duktig ryttare och pålle gjorde två mycket fina rundor. Efter hemkomsten därifrån blev det stall mm.

Söndagen och måndagen har inte bjudit på så mycket annat än tvätt, tvätt, städ, tvätt och åter tvätt. Har tvättat både "vanliga" kläder och stallkläder/utrustning. Jag och Ida var även på en tripp till Hööks igår där det inhandlades lite smått och gott. Bla nytt träns och tyglar till den brune, sadelgjord (som dom får dela på så länge), flugspray, nya "morots" handskar till mig, nummerlapp och sen två tränsväskor åt Ida eftersom jag ville ha hennes gamla svarta :) Blev även en promenad på em/kvällen igår med Santoz i hans nya sadel, schabrak, sadelgjord och tvådelade pannband. Han va såå söt :D Bilder kommer !

Idag har det blivit en maskin till tvättad med tränsväskorna och två till schabrak. Några av vintertäckena uthängda på luftning och katten har fått sig en omgång med saxen. Jösses vilka tovor han har :( Hoppas bara jag kan få klippa lite efter hand så är dom nog snart förhoppningsvis borta...

Nu blir det alldeles strax lite käk och sen i em bär det av mot stallet för lite fix där och en ridtur på den brune. Har ju han själv på heltid numera så det är bäst jag sätter igång för snart är det Z´s tur att börja ridas (hoppas jag).

Inatt är det första jobb natten efter ledigheten och imorgon är det även styrelsemöte hos mig. Ska försöka ringa veterinären imorgon oxå för Siri´s öga ser inge bra ut :( Hoppas jag kan få tid på fredag eller en sen tid nån em i veckan. Ska lämna in jackor oxå på lagning så jag kanske kan få börja använda dom.

Ja det är fullt upp hela tiden så nån "ledighet" vet jag inte om jag haft ;)


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0