Höhämtning

Tycker inte jag gjort annat på slutet än hämtat hö. I fredags bar det av igen för att hämta hö tillsammans med Ida och Katarina. Då det är lite trångt och guppigt på det stället vi hämtar kan jag inte använda min bil utan måste ha pappas så vi drog iväg på em när han slutat jobbet. Jag får ju inte köra hans bil med nåt hängandes efter eftersom jag inte har e-kort och då får han så snällt ställa upp :) Vi lyckades klämma in två balar i ida´s transport och en i min så tre balar totalt hämtades och lastades ur på kvällen när vi kom till stallet.

På lördag fm var det dags igen för mer höhämtning då jag åkte ut till Börje och hämtade vanliga balar som jag ska ha och fodra med inne. Dom är ju inte direkt små hans balar och väger hur mycket som helst så då fick min bror hjälpa till. Vet inte hur det hade gått annars... Vi fick iaf upp alla 35 balarna på loftet och den 36:e lämnades nere för blivande Z hö ;) Så nu har jag 630kg Börje hö på skullen och några balar av det gamla kvar så får vi se va länge det räcker. Förhoppnigsvis längre än till nästa helg för nu är jag trött på att hämta hö ;)

Blev även en sväng på marken tillsammans med Linda där jag inhandlade 28 par strumpor så nu kanske jag klarar mig till nästa marken i närheten ;) haha.

Idag ska det inte hända mycket utan det blir en sväng till stallet och sen soff läge innan det är dags att fara mot jobbet i em för första natt passet denna vecka. Bara hålla ut för det är hel vecka denna veckan och sen jobbar vi tre dagar nästa vecka och sen lite långledigt igen :)


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0