Höbal

Precis när vi satt och åt ringde tomas till pappa och sa att han skulle va i stallet om 30 minuter och köra in höbalen i hagen. Bara för mig att kasta i mig maten, göra mig klar och åka uppåt. Eftersom balen va i transporten och den va inbackad på sin plats va jag tvungen att koppla på det först och dra fram så han kunde komma åt den. Nu är iaf det klart och pållarna har en stor rundbal med hö att mumsa på i hagen :)

Själv ska jag vika ihop mina täcken som fortfarande hänger ute och sen vila en stund innan jag ska åka upp igen vid 4. Hann se när jag va där att det var mockat åt mig :) Och några höpåsar till Z hann jag göra men fler ska fixas. Även matburkar och höpåsar till dom andra ska grejas iordning innan jag kravlar mig upp på hästen för en liten svängom på banan :)


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0