Bortsprungen pålle

Blev väckt imorse av Agneta från stallet när klockan var strax efter 7 att vi hade en häst i hagen. Jag hade inte somnat än men var tydligen inte vid mina sinnes fulla för jag fattade knappt va hon prata om. Efter mycket frågor fram och tillbaka så hade jag inte den blekaste om vems hästen var så jag slängde på mig kläder och drog iväg upp. När jag väl kommer fram och kliver ur bilen ser jag att det är en islandshäst som inte var spec gammal. Jag tippade på 2 år.

På vägen upp till stallet var det bajs på asfalten genom Immetorp och den första låg ganska långt ut så hon hade varit nästan ända ut till E18 innan hon vänt inåt igen :/
Var även bajs på nån väg in i villaområdena därnere så hon verkar ha irrat runt ganska friskt innan hon tydligen hamnade hos oss. Någon har iaf hittat henne efter vägen och lett ner henne till oss och stoppat in hene i hagen och satt för trådarna. Vem det är har vi ingen aning om...

Efter mycket samtal fram och tillbaka och en väldans snäll Anki som satt hemma vid datorn och sökte lyckades vi hitta ägaren och dom kom och hämtade henne efter knappt en halvtimme. Hon hade alltså rymt från sin flock och sprungit ca 7 km innan hon kom till oss. Sen om hon sprungit längre vet man ju aldrig men det är iaf så långt mellan våra stall. Som tur var verkade hon inte fått några som helst skador eller sår så det slutade verkligen väl denna gången.

Eftersom det blev lite dåligt med sömn så tog jag igen nån timme igår kväll och ridningen blev lidande. Får ta nya tag imorgon istället om regnet inte öser ner. Har iaf hört ryktas nåt om det...

Nej dags att ta en macka kanske innan jag ska in och jobba igen :)


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0