Bara en idag

Om nån timme är det dags att fara mot jobbet för sista natt passet denna veckan. Innan det ska jag duscha och natta hästar + få mig nåt i magen då jag är lite hungrig :)

Idag var det tänkt att jag skulle skrittat ut bägge pållarna men när den brune och jag kommit tillbaka från skogen blåste det upp och svarta moln kom farandes. Vilket naturligtvis resulterade i världens regnskur och då tappa jag suget totalt. Hade plockat fram grejerna till Z så det var bara att hänga tillbaka dom och ta in grynet som var kvar ute i regnet. På med fleece på han och stoppa till hö så han höll värmen.

Nåja det är ju en dag imorgon med så förhoppningsvis hinner jag skritta ut då istället :)

Tillbaka till min skrittur på den brune.
Som så många vet så är ju inte han riktigt hundra ;) och gillar inte alls det här med skogen och absolut inte själv. Känns som att sitta på en tickande bomb som när som helst kan explodera. Alla som känner mig vet ju att jag är en riktig liten fegis och inte gillar såna fasoner. Men jag känner att jag verkligen måste ta tjuren vid hornen och eftersom det inte är nån annan som vill rida honom är jag så illa tvungen... Jag hade sagt till Ida att om jag inte va tillbaka 30 min senare skulle hon komma och leta efter mig för då har det hänt nåt. Det blev en hel del stopp, backningar och tvärvändningar uppe i skogen för det är ju sååå otäckt. Men jag var tuff och samtidigt lugn och lyckades klara av det där galant. Vi kom tillbaka hela och utan avramlingar. Är så stolt över hästen som trots rädsla ändå går fram när jag ber honom om det. Samtidigt måste jag ge en eloge till mig själv som "vågar" ge mig på han i skogen. Vi är nog ett riktigt litet team han och jag ;)




// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0