Fredagsmys

Mmm blev inte direkt nåt med det eftersom jag tillbringade min kväll i stallet :) Red Z lite på banan och det råkade visst bli lite för länge. Nästan 35 minuter var jag därute och skrittade omkring. Provade att trava i bägge varven men det kändes som han dragit i handbromsen totalt :/ Blev lite sur och gick på han lite grann men då svara han tillbaka ;) Det är allt lite krut i moroten. Som sagt så var det inte så avancerad ridning utan mestadels skritt där jag försökte böja och forma lite försiktigt. Han är verkligen stel som en pinne och ingen bjudning så det känns ganska hopplöst. Ska försöka hålla till på banan nån gång i veckan iaf och sen resten i skogen där jag iaf har lite mer bjudning. Han har ju fått börja gå på gräs nu 3 timmar om dagen och imorgon ska dom ner heldag så då kanske jag får ha dubbla spön och sporrar för att kunna rida imorgon kväll ;)

Kollade även J på kvällen och det är en förbättring men fortfarande inte bra :( P-A var oxå med och kollade och han sa samma sak. Skönt att man kan va flera som kollar så man inte missar eller tycker helt galet :) Imorgon är det sista dagen med metacam och sen ska jag kolla han igen till veckan för att se om det blivit nåt bättre. Han har ju varit helt sjövild varje morgon denna veckan och idag sprang dom som dårar i hagen och han är värst av dom alla. Bockar, brallar och sparkar bakut så man kan ju fundera på om han har ont eller inte...

Beslutet kommer jag iaf inte undan med att ta tyvär och det är det värsta beslut man nånsin kan ta. Nu önskar man att nån annan kunde kliva i mina skor så jag slapp bry mig. Men har man skaffat djur måste man va med enda in i det sista... Inte dags att måla faan på väggen än men har man det i tanken redan nu så kanske det går lättare när det väl är dags ?




// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0