Veterinär besök

Nu är jag hemkommen från stallet och sitter nu och väntar på att dom ska ringa så jag får hämta hö. Kärran är redan påkopplad så jag ska dra iväg så fort jag bara kan. Ska peta i mig nåt att äta oxå då jag är lite små hungrig :)

Nu har iaf veterinären varit ute och kollat på J. Har aldrig haft den tjejen nån gång förut men hon var super trevlig och tog sig verkligen tid att lyssna på va jag hade att säga. Mer såna veterinärer tack !!

Jag blev inte klokare tyvär och inte hon heller (tror jag) eftersom hon inte hittade nåt uppenbart fel. Hon har iaf kollat honom i munnen, i rumpan och tagit blodprover. Jag väntar nu på att hon ska höra av sig (nån gång under dagen) för att se om hon hittade nåt på proverna.

När jag åkte hemåt nu stod han i paddocken och hade druckit vatten och tuggade hö. Inte bara nån enstaka tugga utan det va nästan som vanligt. Måtte det ha vänt... Idag har han faktiskt sett hyffsat pigg ut om man jämför med igår. Jag hoppas verkligen det var en "släng" av nåt som nu har blivit bättre och att han snart ska va fullt återställd och kan gå ut till dom andra.

Han skötte sig så exemplariskt idag med veterinären. Han är allt en liten pärla :)


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0