Tävling

Nu är våran dressyr tävling över och det känns riktigt skönt måste jag säga. Dagen flöt på sjukt bra och det verkade vara nöjda ekipage som lämnade våran tävling. Anläggningen i Björneborg är oxå riktigt bra och jag kan lätt tänka mig att anordna fler ggr därnere :)
 
När jag kom hem på em var jag super trött och snälla mamma som tagit hästarna på morgon hade även mockat åt mig :) Så vi for upp på kvällen för att fixa det sista och sen ta in dom när jag ser den värsta synen (som jag sett ALLT för många ggr) att min underbara häst är halt...
 
Hittade en hovis som kunde komma ut idag och skära lite då det var en hovböld. Så han står på ridbanan nu och kommer göra det imorgon oxå. Vill inte släppa ut han i kletet i hagen innan jag ser att han inte haltar. Det såg mycket bättre ut när han skurit upp och det såg nästan ut som Z drog en suck av lättnad. Aj va ont han måste haft :( Men nu hoppas jag det inte tar alltför många dagar innan han är fräsch så vi kan fortsätta träna.
 
På onsdag ska vi åka mot Karlstad för att prova sadlar och jag ska även prova min stövel som är där för "uttänjning".
 
Idag har jag varit i stallet på morgon och sen åkt hem för att vila och vänta på att P-A skulle ringa och säga att hovis va på gång. Inhandlat hund och kattmat och nu väntar jag på att maten ska bli färdig för jag är super hungrig. Sen ska jag upp och ta in mina små hjärtan, duscha och slänga mig i bingen.
 
 
// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0