Söta lilla hus :)

Då är ja inne på semester dag nr 2 och jag har redan fått en del gjort.

Igår skulle jag hämtat hö men dom svara inte så jag får se om jag kan få tag på dom under helgen och hämta på måndag istället. Pappa åkte till mammas jobb efter att han slutat sitt igår em och slog sista gräset så igår kväll va ja och mamma där och kratta ihop allt och körde till stallet. Så nu är min transort full med gräs som väntar på att få ätas upp av pållarna :)

Var även två tjejer och prova J igår em och det gick jätte bra. Vet vilka tjejerna är sen förut och den ena red även Smulan när hon fortfarande levde och va i min ägo.
Dessvärre tror jag inte dom kommer ta honom då dom tycker det blir för långt att åka eftersom dom bor på andra sidan stan. För tillfället har dom en ponny på foder i ett stall i Botorp och dom vill i så fall att han ska flytta dit. Jag känner att han flyttat tillräckligt och vill inte rycka han ifrån det här nu när jag tycker han trivs så bra och har kommit in bra i flocken. Jag hoppas tjejerna ångrar sig och väljer att ta honom men att han fortfarande står där han är. Super tråkigt om dom inte har möjlighet då han såg väldigt tillfreds ut med ridningen och dom verkade gilla honom mycket.

Idag har jag varit i stallet på morgonen och släppt ut mina odjur. Blev även tvårätters på morgon då dom både fick hö och nyslaget gräs. Innan jag åkte från stallet nu stod alla och sov ;)

Jag och Agneta har även tippat på morgon och ätit frukost tillsammans. Nåt som vi började göra för några lördagar sen och det är verkligen super roligt. Jag som aldrig har spelat på nåt i mitt liv utan kanske köpt lite lotter då och då. Men ja har alltid velat prova tippa både trav och lotto och det är faktist väldigt roligt :)

Vi har även varit en sväng och kollat på det lilla huset som jag så gärna vill ha. Vi blev runtvisade av ägaren och det var verkligen hur gulligt som helst :) Dock en hel del som jag skulle vilja ändra på men frågan är bara om det går... Hmm jaja huset är inte till salu iaf just nu och jag har ändå inga pengar. Men jag hoppas när hon väl ska sälja, att det blir till mig :)


// Märi<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0