Shopping

Imorse var jag och Siri upp till stallet och släppte ut hästarna. Efter det bar det av hemåt för lite frukost och sen hämtade vi upp Cissi och drog till Karlstad. Jag skulle lämna in mina stövlar då den ena stöveln är lite trång. Dock tar det några dagar för dom och dom kommer bara vidga 1 cm till att börja med så får jag åka in och prova den efter det.
 
Väl på Färjestad hittade jag världens fynd, dvs ett Back on Track fleecetäcke som var riktigt billigt :) Följde även med en ny lädergrimma till Z därifrån då han inte har nån. Vill gärna att han ska åka med läder grimma i transporten men det har inte blivit att jag köpt nån ny när jag sålde den gamla. Men nu har han en så han kan åka "säkert" igen ;)
 
Provsatt även några sadlar därinne så jag har bokat tid på onsdag för sadelprovning. Har inte råd att köpa nån av dom nu men jag vill prova på honom så jag vet om vi kan satsa på en sån eller om den inte passar alls. Jag tyckte dom jag prova va riktigt sköna men det ska kännas bra när man sitter på hästen oxå.
 
Efter Färjestad åkte vi till Hööks där dom hade rea ;) Där hittade jag ett tjockt stalltäcke som det var halva priset på. Hittade även två tävlingströjor med kort ärm som det oxå var 50% på.
Sen har jag totalt fastnat för deras schabrak som finns i vit, marinblå, svart, brun och grå med en silverpasspoal på. Dock är jag bara intresserad av 4 av dom färgerna då brun inte tilltalar mig nånting. Dock kände jag idag att plånboken inte tillät mig alla dom 4 så jag köpte det ena. Dvs det marinblå och den matchande luvan till. Både schabraket och luvan kommer lämnas in nere i Rudskoga för brodyr innan det ska användas.
 
Jag tycker att jag gjort några riktigt fina fynd idag och det ska bli så kul när det är dags att använda grejerna :)
 
// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0