Fortsättning

Va ju som sagt iväg med Ida till Färjestad igår med hennes katt så pappa, P-A & Agneta höll koll på min sjukling. Dom hade tyckt att han såg konstig ut när han tuggade och jag tyckte en morgon (tror jag det va ?) att han inte lukta gott i munnen...

Igår prata jag med både Distriktarna och Strömsholm och dom tror inte på kolik. Kristinehamn kommer ut till han idag så nu ska jag äta frukost och vänta på att dom ringer så jag får en tid.

Igår kväll när jag fodra hade han lite temp men det hade gett sig under natten. Han har även ätit lite hö under natten men inte druckit nånting. Imorse lyckades jag få i han lite krafftfoder både inne och i paddocken men inget vatten. Han har både bajjat och kissat inatt och la även en hög ute på banan. Åt lite gräs i kanterna men sen inge mer. En tugga hö men sen var det stopp där oxå.

Hoppas dom kan komma fram till nåt bra när dom är ute idag för det sliter både på han och mig det här...


// Märi<3

Kommentarer
Postat av: ina

du tror inte att det kan vara tandlossning på gång ?:(

2012-07-09 @ 08:54:57
Postat av: Märi

Veterinären har varit ute nu och kollat munnen och hittar inget fel. När jag åkte från stallet stod han och åt hö så jag hoppas det har vänt. Annars får jag vänta och se va blodproverna visar. Men tack för tipset :)

2012-07-09 @ 15:05:27
URL: http://mariboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0