Zonic <3

Som alla kanske redan hört och sett står min älskade häst på Strömsholm´s hästsjukhus.
Jag körde dit honom i söndags em/kväll och han är fortfarande kvar. Anledningen är att han fått en spark i huvudet så han har en lös benbit. Såg när han fick smällen men trodde först att den inte tog så illa. Såret va inte så farligt tyckte jag men tydligen var det värre än det såg ut. 





Märkte efter nån timme att han inte kunde tugga efter ordning (och alla som känner han vet att när han inte kan äta, då är han arg :() och ringde då Strömsholm som sa att jag kunde komma in. Snälla Cissi följde med och vi va hemma runt 9 på söndagskvällen. Han har nu under dagen blivit opererad och kirurgen har satt fast benbiten med skruv och tråd så jag hoppas verkligen att det håller. Han skulle ta en ny bild under morgondagen för att se så allt ser bra ut. När jag pratade med honom tidigare idag trodde han att jag kunde få hämta hem min älskade häst på fredag <3
Dock kommer det ta tid innan jag kan rida men jag är bara så glad att få ha honom i livet.

Det har varit fruktansvärt jobbiga dagar och jag vill ge ett stort tack till alla som gett stöd i form av sms och hälsningar på fb. Även exra tack till Cecilia Larsson som ställde upp och följde med till Strömsholm för att lämna honom. Till mamma och pappa som stöttat och tröstat. Till Therese Nylén som höll mig sällskap under dagen igår <3 Även till min moster som lånar ut pengar så jag har råd att lösa ut min älskade när han väl får komma hem.

Jag hoppas innerligt att det inte tillstöter några komplikationer utan att han i lugn och ro kan komma hem och friskna till utan problem. Jag tycker jag fått nog av min beskärda del med en jävla massa skit och det får räcka nu. Jag ber inte om mycket men gärna ett slut på dessa negativa grejer som stjäl så mycket av mig när jag redan sen innan inte mår speciellt bra.

Allt jag önskar är att du får komma hem och att vi kan ha många fina år tillsammans <3




// Märi <3

Kommentarer
Postat av: Maja

Nej, fy !! Tänker på dig.. <3

2012-01-31 @ 22:25:59
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Elinor

Så tråkigt..... sänder styrkekramar till er båda, saknar er i stallet!

2012-02-01 @ 07:36:19
Postat av: Linda

Men oh, så hemskt! Hoppas att allt löser sig till det bästa och att Zonic frisknar till!

2012-02-01 @ 10:57:35
URL: http://cheran.blogg.se/
Postat av: Märi

Tack för hälsningarna. Dom värmer verkligen <3 Blev alldeles tårögd igen när jag läste inlägget jag skrivit och sen såg att det var några som kommenterat. Tack !! <3

2012-02-02 @ 08:31:36
URL: http://mariboman.blogg.se/
Postat av: Jenny&Maggan

Hej, Maja berätta om Zonic :( Hoppas att allt löser sej me honom!

Vet att de inte varit bra mellan oss, men hoppas han blir bra!

Mamma vart ledsen när hon fick höra oxå så hon hälsar och håller tummarna..! Vi håller tummarna! Pussa på han från oss!

2012-02-02 @ 12:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0