Vintern kom fort

Snö och kallt ute nu vilket jag tycker är riktigt bra. Kanske man kan slippa dessa kletiga hagar, täcken och hästar. Allt man tar i är ju skitigt. Igår kväll fick jag hjälp av Nisse med att fylla på foder häcken med en ny fräsch hösilagebal så grabbarna kunde hugga in direkt imorse när dom kom ut. Är så tacksam att det finns snälla och hjälpsamma människor som är villiga att komma när som helst på dygnet.
 
Igår var jag och Z ute på en skritt tur men det gick inge vidare så det vill jag helst glömma. Vi får ta nya tag och hoppas på bättre tur...
 
Har skrivit ut min önskelista inför födelsedag och julafton så min mamma vet vad hon ska köpa till mig :) Har redan idag fått en för tidig present nämligen ett par fodrade gummistövlar. Mina gamla slängde jag (med tårar i ögonen) i våras för dom var totalt utslitna. Har väl mer eller mindre bott i dom under två vintrar så det var inte mycket kvar. Har för mig dom sprack oxå så jag blev blött om fossingarna... Förut när jag åkte hem från stallet hade jag tänkt att jag skulle fråga päronen om jag inte kunde få en för tidig present i form av stövlarna men när dom kom hem från affären fanns där ett paket till mig. Att man kan bli så glad av ett paket med gummistövlar i :) Jag är inte kräsen jag inte.
 
Nu sitter jag och kollar av travet för att se om det kan bli någon vinst. Av 3 lopp körda har jag och Agneta 2 rätt. Mamma likaså och pappa 3 rätt. Vore kul om vi kunde få nån ynka krona iaf efter allt slit vi gör varje lördagmorgon ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0