Tisdag

Idag skulle jag varit "barnvakt" åt Gabby för Ronnie och en kompis skulle till Jönköping. Men när dom kommit hit allihop fick kompisen ett samtal att det inte blev nån resa och därför blev mitt arbete som barnvakt inställt. Nu har dom precis åkt iväg och jag ska ta mig lite lunch om en stund och sen åka mot stallet.
 
Det där med städning av sadelkammaren har inte blivit gjord än och jag hoppas jag ska hinna med det dom närmsta dagarna. Kan vara så att jag behöver köpa (önska mig i julklapp) fler korgar att ha grejer i. Måste gå igenom alla flaskor jag har och slänga sånt som inte används eller är för gammalt.
 
Nästa år hoppas jag tvätteriet i Degerfors öppnar igen (vet inte om hon har stängt för evigt eller bara för säsongen) då jag har en hel del täcken som behöver tvättas. Nu brukar jag tvätta mina täcken själv på sommaren med vattenslang och skurborste men det kan vara värt att prova lämna dom för tvätt. Har nämligen aldrig gjort det och det kommer nog spara mig en hel del tid. Då det finns massor med täcken som ska säljas kan det vara bra att få det gjort. Impregneringen får pappa stå för då han sköter det där galant.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0