Täckesbyte

Jag och mamma köpte likadana täcken till hästarna förra hösten? och Z använde ju sitt i vintras när han stod skadad. Mamma hade dock inte använt sitt utan det skulle bli först nu denna vintern. Jag fick följa med upp och passa in täcket men när jag väl lagt på, spänt allt och kollar på hästen ser han ut som han fått på sig en tvångströja. Jösses det var jätte trångt fram i bogen och på ryggen kunde jag lyfta täcket rakt upp och det var säkert 30 cm med luft därunder. Halsen var jätte stor och blev som ett dragspel. Sa då till min kära mor att det där funkar inge vidare på honom men att jag har ett täcke i stallet hon kunde prova. Sagt och gjort så igår blev det åter täckes koll på mammas pålle och det jag fick med mig satt mycket bättre. Typ som ett täcke ska göra :) Så nu har Z två likadana vinter täcken med hals och det gör ju inget för han är såå fin i dom ;)
 
Igår blev det ingen ridning då jag shoppade på fm, fixade stallet och skottade snö på em. Jösses det hade ju rasat från både garage och stall så jag roade mig med det. Fick skotta mig in i stallet för att komma åt ett par vantar och även skotta vid garaget så jag får ut min transport när tillfälle ges. Idag är det iaf nån minus grad och kommer lite snö nu så jag hoppas mild vädret drar bort för jag tycker det är riktigt otäckt när det rasar från taken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0