Hagbyte

Precis kommit hem från en tur till Ica och innan det har jag varit i stallet sen imorse.
 
Var lite i valet och kvalet imorse hur jag skulle göra med hästarna då jag bestämt med Nisse att han skulle komma kl 8 imorse och flytta foder häcken och ställa in en ny bal. Därför blev jag lite sen och var inte där förän vid halv 8. Skyndade mig ut med hästarna och inväntade Nisse. Punktlig som alltid så kom han vid 8 :)
 
Hästarna är nu tillbaka i hagen bredvid ridbanan och jag tror dom tyckte det var lite skojigt. Santoz och Zonic lekte runt lite på banan innan dom vågade sig in i hagen. Nu har jag fixat stallet, skottat utanför stalldörren, garaget och carporten (där torven är). Sprungit med vatten till hagen, gått runt hagen för att se så det inte var trasigt, fyllt på torv till två av odjuren. Kört in en ny torv bal i värmen och bärt bort pallarna från gamla hagen som foder häcken stod på. Därimellan har jag pratat i telefon några ggr (skräll :)) och tagit det allmänt lugnt. Hunnit med att äta lite frukost i stallet imorse då jag inte hann det hemma. Nu har jag som sagt landat hemma och ska lägga mig på soffan med min tidning jag hittade på Ica. Det är jag faan värd efter den här morgon/fm :)
 
Lite lättare för dom att gå i den här hagen än i den andra.
 
Men hur söt får man va egentligen ? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0