Tävling

Jag har beslutat, egentligen för längesen, att jag inte kommer starta en enda tävling detta år. Det är flera som varit på mig och tyckt jag ska starta för han går ganska bra nu men när jag svarat nej har dom undrat varför.
 
Med tanke på att dom första månaderna av detta år blev förstörda (pga skadan) har jag inte löst licens för varken han eller mig. Jag brukar iofs inte lösa spec tidigt på året då jag vet att skador på han är mer eller mindre vardagsmat. Men det kostar ca 1000:- i bara licenser för oss två och sen tillkommer det anmälan till tävling mm så känner jag att dom pengarna lägger jag hellre på annat när säsongen snart iaf är slut. Jag ska bara träna resten av detta året och hela vintern och förhoppningsvis kan vi starta nån tidigt i vår beroende på allt runt omkring...
 
Kan iaf inte sluta vara ute och kolla på tävlingar på tdb och det är redan några som kommit upp inför nästa år. Finns ett par stycken under april-maj som jag funderar på men det är ju en hel massa som spelar in. Z måste hålla sig fräsch, jag måste ha jobb för att ha råd att åka och det måste stämma med allt annat. Min plan är iaf att jag ska försöka ta mig iväg på nån av dom.
 
Ang jobbet så känns det riktigt oroligt just nu. Vi har bara skrivit på till 2 november och vad som sker efter det är det ingen som verkar veta. Jag börjar känna mig väldigt nervös och jag hoppas verkligen att jag ska få vara kvar för jag trivs riktigt bra. Arbetsmarknaden i den här stan (i hela landet ?) är ju inte optimal och det är super svårt att få ett jobb. Jag håller alla tummar och tår att vi kan få förlängt för det kommer kännas riktigt surt den dagen man inte ska dit mer.
 
Har i många år funderat på att starta eget men inte inom vad. Är ju lixom inte spec bra på nåt...
Ida och jag skojade idag om när jag klippte Knubben att jag skulle bli hästfrisör :) Han har ju faktist en alldeles egen frisör och det kan inte va alla hästar som har ;)
 
Imorgon ska jag ta med min vackra prinsessa till veterinären igen. Andra gången denna veckan. Hon har bara en flisa till tand i fram :/ Vet inte när det där har hänt eller hur länge hon sett ut på det viset och det grämer mig så fruktansvärt. Är jag så sjukt dålig på att ta hand om mina djur så jag inte märker saker ? En känsla säger mig att jag inte ska skaffa fler djur när dom jag har försvinner eftersom jag inte är kapabel till att ta hand om dom på bästa sätt.
 
 
// Märi<3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0