Operation ridbana

I förrgår drog jag och min snälla bror igång med ridbanan.
De var lite ojämn och på sina ställen var det riktigt tungt underlag. Med varsin spade och skottkärra tog vi där det var mest och la i hörnen där det var lite fattigt. När vi tyckte det såg ganska bra ut ringde jag efter pappa så han fick komma upp och hjälpa till att sladda den. Det var fortfarande ganska tungt så till slut fick jag sätta mig på sladden och vi sköt med sand ner till hörnen. Va tvungen att provrida på den senare på kvällen och den kändes faktiskt riktigt fin. Är ju fortfarande tungt fläckvis men en enorm skillnad. Nu ska pappa sladda den igen på söndag och vi kanske måste dra med lite sand då oxå ner till hörnen.
 
Igår innan hovis skulle komma åkte jag och mamma upp och började måla staketen. Vi bytte ju brädor på den här i våras/somras och efter det har dom inte blivit målade. Dock har vi inte målat allt men en del hann vi med. Behöver strykas på färg en gång till men det kanske jag hinner med imorgon eftersom jag inte börjar jobbet förän måndag natt :)
 
Imorse hade jag lite sovmorgon och det är tydligen två boxar mockade åt mig så det är inte så mycket jag har kvar när jag ska dit sen. Ska försöka övertala mamma att hon ska färga mitt hår efter jag ätit frulle :)
 
 
// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0