Fjärde

Sista natten för veckan avklarad och det har faktiskt gått riktigt fort. Kanske var för att vi slapp söndag natten ;)
 
Min mobil har gett upp och vill inte längre fungera. Det här hände igår kväll när jag var i stallet:
Pappa kom upp för att såga ner grenar som hängt ner över ridbanan som jag får i fejset när jag rider där. En del fick han ner men några var så högt upp så Agneta skulle ringa P-A (som precis åkt hemifrån) för att se var dom hade sin med långt skaft. Hon fick låna min mobil så hon inte behövde gå in och ringa. Hon pratade med han och allt var frid och fröjd. Pappa fortsatte med sina grenar och jag fortsatte med mitt i stallet. När jag var klar tog jag in Z, gjorde han iordning och skulle rida iväg ut i skogen. Tog upp mobilen, kollade klockan och stoppade den i fickan på ridbyxorna. Red iväg och fick lite problem med Z efter vägen så jag red lite fram och tillbaka på vägen för att försöka få hans uppmärksamhet. När jag tyckte jag nått min mål styrde vi hemåt växlandes skritt och trav. Efter en stund hör jag en bil komma framifrån. När den närmar sig ser ja att det är en Volvo och när den är riktigt nära kan jag utläsa reg numret; P-A & Agneta´s bil. Dom är med bägge två och stannar när dom får syn på mig, vevar ner rutan och jag hör Agneta som säger; Allt är bra med dig ?
Ehh aa skulle det inte vara det ?
Då har min mobil i fickan ringt upp P-A som var sista uppringda nummer. Han försöker få kontakt med mig men jag svarar inte. Agneta får telefonen och tycker det låter som jag gråter. Dom får lite halv panik och slänger sig i bilen för att åka ut och se om dom ser mig nånstans. Han hade även provat att ringa upp mig och det hade gått fram signaler men jag svarade inte. Lyckligtvis hittar dom mig ganska fort och både jag och hästen mådde bra :)
 
När jag tog upp mobilen ur fickan var den helt kocko. Svart display med nån slags text och jag såg en lur uppe i hörnet att det var ett samtal igång. Gick inte att trycka på några knappar och inte heller stänga av den. När jag kom tillbaka till stallet fick jag ta ur batteriet för att den skulle stängas av. Sen efter det vill den inte komma igång igen. Den har strulat fram och tillbaka ganska länge så det var väl bara en tidsfråga innan den skulle ge upp. Men jag hade lite andra planer för jag vill inte köpa nån ny telefon nu utan vänta tills nästa år när jag byter operatör. Tji fick jag. Så nu ska jag rota runt i pappas lådor och se om hans nya telefoner är nåt att ha :)
 
 
// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0