Färjestad

Idag har jag och pappa varit till Färjestad med Z. Sadelprovning stod på schemat för honom och stövel provning för mig. Det gick dock bättre för hästen än för mig :)
 
Min stövel var liite för liten än och dom ska ta ytterligare 0,5 cm och då tror jag att den ska bli bra. Hade dock med mig min andra stövel in för jag tänkte jag skulle prova sadlarna med stövlar på men det blev ridskor nu med...
 
Jag och Cissi va ju inne till Förestad förra veckan och då provsatt jag några sadlar som vi nu prova på Z. Tjejen som prova dom på honom sa att man kunde tro att dom var gjorda exakt efter han. Det var riktigt kul att höra då jag har haft stora problem med att hitta sadlar till honom pga hans höga manke.
 
Jag provade två dressyr sadlar och en hoppsadel. Fastnade för den ena dressyr sadeln som inte var så bred. Dock hade hon den inte hemma i min storlek (sitsen) men hon ska beställa hem så får jag åka tillbaka med Z och prova igen så vi får exakt en som passar både han och mig. Förhoppningsvis har jag sparat undan pengar då så jag kan ta med mig sadeln hem på en gång. Försökte övertala pappa att köpa hoppsadeln åt mig men det gick nog inge vidare ;)
 
 
// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0