Dressyr

Idag fick pålle bekänna färg. Och jag med ;)
Efter dagens pass var han lite svettig och det vore väl faan om han inte va det. Värmde upp med trav och galopp så jag kanske skulle kunna få lite egen bjudning från honom. Han kom igång ganska fint och jag jobbade ganska mycket med galoppen idag. Känner skillnad från förra passet på banan när jag galopperade. Igår blev det bara en kortis med skritt och trav. Jag har fortfarande svårigheter i traven med att få honom liksidig. I höger vill han gärna förböja sig och i vänster inte ställa alls.På förra Anna träningen sa jag det till henne men hon tyckte inte det såg så ut. Jag tycker att det känns hemskt men jag kämpar vidare. Nån dag måste det släppa och han kan gå fint även i vänster varv. Har inte börjat sitta i traven än då jag tycker det är för tidigt.
 
Imorgon blir det en skogstur och sen kämpar vi vidare på banan. Har föresten cyklat till och från stallet i två dagar nu. Duktiga jag :)
 
 
// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0