töööl

Idag har det varit en riktigt sugig dag. Gav mig ut på mossen direkt vid 8 imorse och efter en kvart ringer Andreas och säger att jag ska åka in igen. Jahopp bara följa order :) Var för blött för att vända så det blev städning av stora hallen på fm fram till lunch. Efter det bar det iväg ut på mossen igen för att fortsätta där man slutade på morgon. Blev några vändor fram och tillbaks i torvöknen och sen hemfärd. Har mått pytonorm idag verkligen och ingen blev gladare än jag när det var dags att åka hem. Usch jag förstår inte men det är värst på em och när jag kommer hem. Nu känner jag mig något piggare så jag hoppas det väder och inte blir nåt av det här. Har faan inte tid att vara sjuk och det spelar ingen roll för så länge jag står på benen tänker jag jobba. Pålle vill ju ha fina saker ;)

Har varit i stallet och vem har inte mockat och gjort hö åt mig idag igen --> Bästaste bästaste Anki !!!! <3
Blev faan nästan tårögd när jag kom uppsläntrandes och fick se att pålle stod på ren bädd och höpåsarna var fyllda. Att en sån "liten" grej kan betyda så mycket. Det gör att jag kan rida på en gång och kommer hem i tid för att fixa iordning inför morgon dagen. Tusen tusen och åter tusen tack !!!

Blev ingen reklam gjord igår så jag ska fixa den nu istället. Eftersom jag känner mig piggare kanske det går ganska fort idag oxå. Bara hoppas jag vaknar frisk som en nötkärna imorgon bitti för det är faan inte roligt att må såhär. Blir ju pannkaka av allting som man tänkt. Är iaf glad att jag orkade ta mig en tur i skogen på Z idag. Han var mer upp än fram och mer vild än tam ;) Men ibland måste man ju få busa lite oxå. Blir ytterligare en tur i skogen imorgon för jag har gett mig faan på att vi ska kunna trava avspänt med huvudet pekandes neråt även i skogen :)

Mamma va uppe till bebis förut och gav dom mat så jag slapp det nu på kvällen oxå. Blir lite tight att hinna men imorgon ska jag försöka hinna dit. Annars får mamma göra en utryckning.

Sessan var ju med på mossen idag och det gick galant. Tror pappa var där en hel del och släppte ut henne ;) Gick iaf ingen nöd på henne och hon är ju inte en prinsessa för inte. Bästa tjejen i hela världen och hon är min <3

Nej packa inför morgondagen och sortera lite reklam. Ska ta mig en skvätt te sen till kvällsmackan oxå för det var himla gott igår. Lite honung i och det är rena rama mirakel medicinen :)


// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Jannica

Jobbar du helger oxå ?

Om inte så är det dags att uppdatera ;)

2011-05-08 @ 15:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0