Ridtur

Idag blev den efterlängtade ridturen på min älskade pålle. Han är helt enkelt bäst :) Anki måste gjort underverk med honom för inte ett dugg sur och grinig och det kändes som han hade fått mycket större steg (?) Kanske ovant att rida efter så lång tid men han var riktigt fin. Ida och jag red ut en sväng i skritt och trav. Hon hade med Eroz så det var grabbarna som fick sig en runda i skogen :) Tror både hästar och ryttare uppskattade ridturen :) Det får vi göra om nån mer gång. Trodde ju att det skulle bli ridning för min del imorgon oxå men nu vankas det jobb så det blir nog lite snålt med tid :/ Har ju pratats om regn imorgon oxå så jag får kika lite på vädret sen när det kommer och se vad som komma skall. Annars ställer Emilia upp och rider åt mig då Capati är lite pajj i ena benet. Hon ska även ha med Zonic på träning för Susanne på fredag :) Jätte kul verkligen att hon vill låna honom. Tror nog att hon planerat in lite hoppning oxå här i veckan ;) Jösses han mår verkligen som en prins i Dammängen. Får va ute i skogen och busa med sin "flickvän", hoppa lite och annat smått och gott.

Själv hade jag som sagt en ledig dag idag och jag har inte gjort ett vettigt handtag :) Kan vara skönt det med iofs. Jag och sessan var iaf och hälsade på Jannica på dan idag så dom lekte och hade skoj :) Träffade även på hennes hästar och dom var lika fina som jag minns dom. Hoppas vi kan komma och hälsa på snart igen. Sessan åkte ju som sagt till B idag men återkommer imorgon bitti för lite örondroppar. Blir även på torsdag igen och sen är hon oxå klar. Då jag ska jobba imorgon får mamma fixa det där när han kommer med henne men det ska nog gå bra.
Har varit till min lilla bebis idag oxå och det blev inte riktigt som väntat. Kraken lyckades få en morot eller nåt på tvären i halsen så det lät precis som han skulle spy :( Jösses det var inte skoj där en stund men när jag åkte upp nån timme senare var han pigg och glad igen :) Så nu är det slut ätet morötter för han ett par år framöver ;)

Det var min dag det och än är den inte slut då jag ska studsa in i duschen och sen kolla vädret.


// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Julianklara

Just found your home page its great, best site I seen for ages. This is a wonderful wealth of information, it looks like you folks do great service keep up the good work.

2011-09-13 @ 06:32:40
URL: http://julianklara.blogminds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0