1 maj

Helgen:
Fredag hände det väl inget spec vad jag kan komma ihåg. Va iväg till Askersund med Anki, twinsen och D eftersom det var träning. Red lite på banan sen när vi kom hem med sällskap av Anki och E. Kändes inge vidare så det blev ingen lång sväng där inte.

Lördag morgon blev jag hämtad av Anki strax före 8 för hon skulle upp till Linde och dömma och jag följde med och skrev. Massa ursöta fjordingar var det däruppe och dom kämpade på bra. En del hade lite lättare för sig än andra om man säger så :) Efter det blev det hem och lägga sig på soffan en stund för att sedan åka vidare mot stallet där det fixades mat och hö till pålle. Twinsen hade mockat åt mig :) Tack tack. Åter hemåt och göra sig reda för en utekväll med stall gänget och Anki´s kusin (?). Aldrig varit på Harry´s förut (va där vi hamna) och kommer nog inte återkomma dit heller igen. Var inte riktigt min typ av ställe men nu har man provat iaf :)

Idag har det inte hänt alltför mycket heller. Varit upp till bebis och fixat en av sommar hagarna och mockat ur boxen. Therese och jag har nu bestämt att vi tar tre dagar i veckan var eftersom H inte ville vara lite hästledig då hon inte har nån själv längre... Så jag har torsdag-lördag och söndagen har vi lite öppen så får vi se vem som tar den beroende på jobb mm. Skönt att få alla dagar på rad då risken är stor att jag inte kommer ihåg mina dagar annars ;)
Fick prinsessan idag oxå så hon fick följa med till stallet och vi tog en skogstur med Z. Har delat ut reklamen oxå (måste avrapportera det på en gång så jag inte glömmer) och tagit kvälls promenad så nu ska jag ta mig en macka och sen sova då det vankas jobb på schemat imorgon :)
Jösses undra hur det ska gå... Haha det blir säkert bra bara jag kommer ihåg hur man gör. Vore ju väldigt bra om jag kom ihåg vart allt va därnere oxå så jag inte kör vilse i torvöknen ;) Ska försöka komma ihåg att ta med kamera nån dag så ni får se vad jag ska pyssla med på dagarna i sommar. Väldigt upphetsande arbete jag lovar ;) haha.

Just det ja, det skulle ju ske lite förändringar nu till 1:a maj. Jag har bestämt att jag ska (försöka) sluta äta godis förutom på lördagar ;), att jag varje morgon+kväll när jag är ledig ska gå en långpromenad med sessan och försöka dra ner på rökningen så jag förhoppningsvis kan sluta nån gång...
Ska väga mig nu ikväll innan jag ska sova och sen om två veckor igen när sessan åker så får vi se om det hänt nåt. Tyvär tror jag inte på det men man kan alltid hoppas :)
Skulle även vilja ha nån som kan rida Z 1-2 dagar i veckan i skogen nu när jag ska jobba. Vill inte ha vem som helst men är det nån som är intresserad är det bara ni hör av er :)

Nu ska jag ta mitt kvällsfika och sen slänga mig i bingen. Önska mig lycka till på jobbet imorgon :) Hoppas jag får en fin blå traktor :D haha


// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Jannica

Lycka till på jobbet!

2011-05-02 @ 09:11:46
URL: http://flaangen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0