Underbart väder

Igår em var jag och Anki ute på en uteritt tillsammans med Z och D. Vädret var verkligen kanon och jag hade inte min "rånarluva" på mig för en gångsskull. Kände lite grann i öronen när jag kom hem men det var ingen fara :) Man kanske kan sluta använda den snart... Bara det inte blåser för då går det inte.

Hästarna skötte sig jätte bra och vi tog en ny väg där Z inte gått förut. Eftersom D är så brunstig som man bara kan bli ;) fick Z gå först och hålla farten uppe. Vi travade en bit innan vi kom fram till den "nya" slingan och eftersom Anki & D var bakom mig såg jag dom inte men jag hörde. Det var ett jädra smackande och skrattande och jag börja fundera på vad faan dom pyssla med. D ville inte gå fram för fem öre då hon kommer som i nån slags koma liknande tillstånd när Z är i närheten. När dom står på stall gången mitt emot varann så kan man inte göra annat än skratta. Hon har världens sängkammar blick ;) Hahaha. Hon reagerar inte på nånting utan faller typ i trans :) Haha hon ser alldeles för rolig ut.
Som sagt skötte dom sig bra förutom att Z vid ett tillfälle kom på att nånting var läskigt och inte ville gå framåt längre. Han la då i backen och backa rakt in i D som var bakom. Efter lite övertalning från mina sida hade han inget val än att fortsätta framåt. Dock var han lite fjollig men han fick så lov att gå iaf. Usch jag blir verkligen sur på honom när han gör på det viset. Efter den lilla händelsen gick det bra. Vi skrittade hela hemvägen och bara satt och prata i det fina vårvädret.

Idag blir det dock longering igen och fredag ska jag rida lite på banan. Lördag longering och söndag ska jag rida igenom programmet. Har hand om Anki´s pållar i helgen eftersom hon drar till MB. Har fått den stora äran att rida D i helgen hur nu det ska gå till ;) Haha. Hon kommer väl stå på mitten av banan som nån gammal ridskole häst och vägra gå :)
Dock får jag skynda mig eftersom det är bröllop på lördag oxå som man ska iväg på. Vore ju bra om man hann hem och duscha och äta innan det börjar :) För tyvär får man nog inte komma i ridkläder...

Z har igår fått ny hagkompis oxå. Capati släpptes in där och Z var inte alltför glad åt den nya vännen. Sprang till tråden för att skydda sin tjej och jagade bort han från hö högarna. Capati fick dock in en spark på Z som träffade fram på bringan. Tur att han siktar högt iaf :) Blev ett sår men inget allvarligt som tur var. Alltid lika hemskt att släppa ihop hästar. Man vet aldrig vad som händer. Men jag hoppas att det ska gå bra och att dom kan bli vänner här längre fram. Så härligt när hästarna står och myser ihop eller kliar på varann. Det är kärlek det :)


// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Jannica

Oj vad du bloggar!

Alltid lika kul att läsa...

2011-03-31 @ 10:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0