Trötter

Usch det är helt sjukt detta. När jag nu äntligen flyttat till nytt stall och kan ha sovmorgon varje dag har det iaf blivit så att allt som ska göras måste ske på denna sidan om lunchen. Blev ju ingen sovmorgon idag heller eftersom jag var med Anki till tandläkaren på morgon för att sedan fixa lite ärenden och käka frulle innan vi begav oss in i affärerna. Nu är det ju inte jätte hemskt att gå upp på morogn och det är ju inte sjukt tidigt  det handlar om men ändå. Själva principen :)
Jag hitta iaf nåt slags tröj/klännings liknande föremål som får duga till helgen. Hatar ju rent ut sagt att handla kläder så det var snabbt avklarat. Begriper mig inte på folk som kan springa i såna affärer en hel dag ;/ Vart är det roliga ? Skillnad är det ju om man har massa pengar och får handla häst saker. Då är det inga problem att fixa bort en dag. Men man har ju olika intressen :)

Jaha idag står longering på schemat (enligt coachen). Hon tyckte jag skulle rida varannan och longera varannan så han får jobba lite själv oxå och inte bära runt mig varje dag. Han tappar ganska mycket när han vilar och för att pålle ska bli rund och fin och få en massa muskler krävs hårt arbete. Så vi kör på det här upplägget fram till tävlingen så får vi se hur det går. Synd att man är så kass på att tömköra annars är ju det oxå en lösning. Nån som kan och ställer upp ?

Skit väder var det imorse när jag slog upp mina blå men jag var denna gången förberedd då jag kollade in vädret innan jag slockna igår. Vet dock att ett nytt skitävder kommer in på fredag så det blir varannandags väder denna vecka. Jaja bara bita ihop och se glad ut. Pålle har ju sitt schema utstakat så det är bara att kämpa på.

Har iaf varit duktig och lämnat in boken idag till skolan så den ska jag väl inte få pröjsa för iaf. Så sjukt trött är jag oxå så det vore inga fel med en liten lur på soffan... Men det kanske är lika bra att få stallet klart så kan man mojja lite sen. Är ju hockey ikväll oxå där jag hoppas skellefteå spöar skiten ur leuleå så det blir tyst och lugnt här hemma. Färjestad är ju redan klara men det var ju väntat. Är man bäst så är man ;)


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0