Skojigt värre

Var visst några dagar sen jag skrev här. Har väl inte hänt alltför mycket spännande men...

Av nån konstig anledning har det nu blivit så att jag ska rida med i dressyr laget. Va inte direkt min planering och vi är inte färdiga för att tävla riktigt än men men. Det går som det går. Vi har ju iaf ett lag :) Red dock idag på banan (med hjälp av Anki) och han kändes riktigt fin. Bara jag börjar rida ordentligt och fattar vad jag ska göra så känns det super bra. Han jobba på fint med både rygg och rumpa. Mammas vackra häst <3 Sen att man har bästa coachen är inte heller fy skam ;)
Eftersom jag känner Anki så bra som jag gör och verkligen kan vara mig själv i hennes närhet så skäms jag inte över att jag inte förstår ibland eller att det kan bli lite tokigt. Hon förklarar på ett annat sätt i så fall och är mycket noga med att jag ska förstå. Frågar hela tiden om jag förstått det hon menar. I det läget har jag ibland för vissa tränare sagt att jag förstår när jag i själva verket inte gjort det. Men nu kan jag verkligen slappna av och inte skämmas om det blir fel. Så underbart skönt verkligen.

Jobb på valsverket var det i lördags och det var verkligen skit kul. Haha som jag taggat för det där och jag hade såå skojigt. Längtar verkligen till nästa gång ;) Jaja jag vet att jag är knäpp. Men det är väl bra att jag hittar glädje i nåt :)

Nu på kvällskvisten har vi varit och hämtat hö till Santoz och L. Dom får nu äta av likadant hö som hästarna i Dammis och det uppskattades verkligen. Dom rata det "gamla" höet på en gång. Sötisarna.

Imorse var jag och Anki stall drängar i Knutsbol. Mata, släppte ut och mocka åt pållarna därnere. Trött som en gris var jag men det funka ändå. Jösses vilket fint stall hon har ! :) Ett sånt skulle man ha...

Imorgon kväll blir det insläpp och mata Jannica´s hästar för jag tror dom är på en liten mini semester. Inte hästarna alltså :) På dan blir det även en sväng på stan då jag måste försöka hitta en tröja till bröllopet på lördag. Usch och jag som hatar att handla ;/ Synd att man inte får komma i ridkläder ;)

Det var nog lite av det som hänt på sistone. Just det måste ringa ATG i Skara imorgon oxå och fråga om dom har en skruv lös. Det verkar faan inte bättre iaf. Om man ska få betala av på 3 månader betyder inte det då att man får en räkning i måndaden ?? Det var iaf vad jag trodde. Icke i detta fall. Har fått en ny räkning på nästan 900:- som ska va betald innan 10/4. Jag bara undrar hur faan det ska gå till. Pappa får inte pengar förän 15e och blir den inte betald då går den till inkasso. Jag begriper ingenting verkligen. Måste kolla upp det där. Om dom iaf kan flytta fram till den 15e när han får pengar. Annars är det rätt kört och räkningen får gå till inkasso. Vad mer kan jag göra ?

Som sagt imorgon blir det stan en sväng och sen bort till skolan och lämna in min stackars bok som jag skulle gjort för längesen annars får jag väl påminnelse på den oxå :/ Hejja mig...


// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Jannica

Japp, vi drar till storstan o kollar landslagsfotboll.

Tack för att du hjälper till !

2011-03-28 @ 22:43:42
Postat av: Märi

Du har hjälpt mig så mycket med allt hela tiden så det är klart jag ställer upp när jag kan :)

2011-03-29 @ 11:54:14
URL: http://mariboman.blogg.se/
Postat av: Linda

Det var TOPPEN att du kunde ställa upp och vara med i laget. Kram, kram!

2011-03-30 @ 14:39:22
URL: http://cheran.blogg.se/
Postat av: Märi

Haha ja det går väl som det går ;)

2011-03-30 @ 19:09:14
URL: http://mariboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0