Flytt och bajsprov

Nu äntligen har jag fått iväg Siri´s bajj så jag hoppas få svar här i veckan om fröken har mask. Tror dock inte det men det är lika bra att kolla med jämna mellanrum. Det skadar ju inte :)
Ska nog beställa efter maskprov till hästarna också. Då vi blir ett par stycken (antar jag) så blir det nån krona billigare per häst. Måste bara invänta så Anki fått klart med företaget så blir de genast ännu lite bättre :)

Jaha nu har Z flyttat till det nya placet och jag tror han trivs iaf. Dock är det ingen som verkar gilla honom för han går nu själv i hagen bredvid dom andra. Blev lite turbulens igår vid lunch då alla hästar i princip samlats i Z´s hage. Dock gick det hela bra och stona är det inga problem att ha ihop. Skönt det iaf :) Z får vänta lite så kanske han får en ny kompis inom kort. Han går ju i hagen precis bredvid dom andra och han verkar ta det hela med ro. Han har ju maten för sig själv så han är nog nöjd ;)
Jag trivs iaf sjukt bra i nya stallet och det är roligt med fler hästar och framförallt MÄNNISKOR :) Man har verkligen saknat att ha folk runt sig och nån att prata med. Jag red en sväng på banan igår med sällskap av Anki och Delilah och det funkade bra. Banan är ganska bra och bara lite isig på vissa ställen. Men om nu solen kommer fram och det kommer bli varmt så är det snart borta. Idag blir de nog kanske en skogstur med pållarna. Får vi se hur det går ;)

Det tråkiga med allt är ju då att Molly inte längre finns i min ägo. Det var verkligen inte tänkt från början men jag får inte tänka egoistiskt utan försöka se till hennes bästa. Stå kvar hos mig och kanske inte få göra nåt direkt eller flytta till nån annan där hon får vara nr 1. Valet är enkelt men känslorna finns kvar oavsett. Sjukt jobbigt är det och hade jag haft mer pengar så hade hon inte blivit såld. Anledningen till att jag var tvungen att flytta är penga brist. Eftersom jag inte fick pengar från skolan på 2 månader så har jag varit tvungen att panik sälja så mycket grejer för att lyckas få ihop pengar till mina räkningar. Har lyckats med det mesta men det är en del kvar. Därför funkar det inte att stå med två hästar så långt bort. Det här var för mig en bra lösning praktiskt och penga mässigt men som sagt absolut inte känslomässigt. Vi kommer iaf hålla kontakten så jag får höra hur det går för dom och det ska bli kul att se om det kan bli nåt av lilla fröken. Har ju iaf hennes avkomma kvar som jag kan mysa med när saknaden blir för stor. Liite lik mamma är han väl ;)



Har fortfarande inte hört nåt från tjejen som var intresserad av han. Har dock varit väldigt mycket nu på slutet med flytt och städning mm så jag har inte hunnit med nåt känner jag. Ska försöka ta tag och ringa henne så får vi se vad hon säger. Jag hoppas ju på att hon fortfarande vill ha honom så blir det ju ytterligare en häst mindre att betala för i sommar.

Några som mailat lite på grejer och jag har massor här hemma att plocka reda på. Ska försöka ta mig i kragen idag och rensa lite och försöka lägga upp nya annonser på grejer så jag hoppas att nåt blir sålt. Ska även upp till Santoz idag igen och fila lite på hans hovar. Tror Therese skulle ha ut hovis nästa vecka så då hakar jag på där :) Bara hoppas han sköter sig när hovis kommer. På torsdag åker jag iväg och får Z skodd och lördag blir det först hökörning på fm och sen jobb på valsverker på em/kväll/natt. Fullt ös men nån liten krona kommer det ju in så småningom. Och pengar behöver jag verkligen ha :)


// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Runehedvig

Very Good Directory !!! Keep It Up.

2011-07-27 @ 07:20:07
URL: http://runehedvig.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0