Nya pjucks

Idag fick pålle nya dojjor och han såg såå nöjd ut. Inte lika nöjd är jag som måste betala kalaset. Men men allt för min oranga morot. Han har fått ny mat han ska börja äta oxå så nu kostar han multum ;S usch ibland önskar man att man inte hade djur eller iaf att nån annan kunde betala :) Inte faan får jag nya skor varannan månad för över tusen spänn !!
Nej jag ska inte klaga. Utan mina djur hade jag inte haft ett skit kvar och det är på grund av dom jag kliver ur sängen på morgon. Dom är värda varenda pryl dom får och jag älskar att shoppa till dom :)

Samtidigt så är det fruktansvärt skönt att kunna säga att dom verkligen är mina. (okey inte siri då tyvär ;() Men resten är mina + bil och transport. Dom har jag handlat för mina egna pengar och det är ingen som kan ta det ifrån mig. Visserligen har jag gjort det valet att ha allt det och därför inte kunna flytta. Men som sagt utan dom finns inte jag. Dagen kommer när jag oxå kan flytta och då kommer jag fortfarande ha allt det jag har nu. Det är lycka för mig. Mina grejer :)

För mig skulle det inte kännas kul att päronen köpt bil, häst eller nåt annat åt mig. Eller att dom köpt men jag kallar det mitt eget. Sånt begriper inte jag... Är man inte ägare på grejen är det inte din. Har du inte köpt den är den inte din. Springa runt och skryta att man har saker som inte är ens eget. Eller att man inte får göra som man vill med grejerna utan att fråga sina päron. Vare sig det gäller djur eller fordon.


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0