Ny kopp

Idag har jag varit i stallet en sväng på fm och mockat, fixat hö och käk till Z. Blev dock ingen ridning då allt drog ut på tiden så vi ska ta en ridtur ikväll istället med hästarna. Pappa kom upp och satte i en ny vattenkopp till Z då den som satt där inte riktigt funkar. Så nu ber jag till gudarna att min vackra morot vill dricka ur koppen så jag slipper den hemska vattenhinken som han skitar ner så fruktansvärt. + att nya koppen inte läcker heller så den kan sitta där utan att det är pool i boxen :)

Var nere en sväng till Knutsbol och kikade då mamma och may var där på loppisen och sålde lite. Hon hade tagit med en påse med häst grejer som ska säljas och hade lyckats sälja en flughuva och en grimma så 80:- har jag tjänat in idag :) Inte illa pinkat.

Imorgon står det jobb på schemat och antagligen håller väl det vackra vädret i sig så det blir lite körning framöver. Nu har jag varit hemma i nästan en vecka så jag behöver alla timmar jag kan få så det blir en bra juli lön. Får förhoppningsvis mitt lönebesked imorgon med posten för maj månad och det ska bli spännande att läsa. Jag har en aning om vad mycket jag kommer få så jag håller alla tummar och tår att det blir som jag tror. Eller kanske lite mer :)
Ska bli så skönt att kunna betala tillbaka pengar till folk som jag är skyldig så man kanske kan börja om från noll igen sen. Extra skönt ska det bli att betala igen en skuld som jag haft i flera år till en viss person och sen bara lägga locket på ! Orkar inte med att ha negativt folk runt mig då det tar alldeles för mycket på mig.

Måste oxå säga att jag såg dom mest söta hundvalparna i Knutsbol. Jisses vad sugen men blev på en liten krabat :) Men tyvär blir det inget mer djurköp än på ett par år då jag klarar mig bra med alla dom jag har.

När jag kom hem hade pappa bytt däck på min bil oxå (tack snälla pappa :)) så nu får jag hoppas det däcket kan hålla tätt tills i veckan när jag får nya sulor på bilen. Måste kolla upp om besiktningstid oxå då det är sånt skit med som ska ordnas. Jag har väldigt små förhoppningar om att min rara bil ska klara sig igenom prickfritt men drömma kan man ju alltid :)

Drömma är nåt jag gör varje sekund känns det som :) Finns såå mycket jag vill köpa till mina djur så jag blir snart tokig. Har varit nära flera ggr att skicka iväg en beställning men då jag inte vet lönen måste jag avvakta och se. Massa stora räkningar och skulder som ska betalas och blir det nåt över kanske jag kan få shoppa nåt. Dessvärre behöver jag en hel del grejer till mig själv som är icke hästrelaterat men det är ju skit trist att handla. Fast det kanske är bättre att ta tag i problemet och handla nu innan det är försent ?

Finns en till grej jag kommit på som jag vill göra men jag är alldeles för feg ;) Måste luska lite först och se om det är nån idé. Men bra sugen är jag...


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0