Kväll

Nu är det snart dags för en välbehövlig dusch men först lite update :)

Var ju ute till min bebis förut och han var det inga fel på. Åker iväg till han imorgon på dan och ser om han kanske behöver ha en promenad beroende på hur såret ser ut.

Innan färden till Enebäck blir jag upphämtad av bror och en lite trip till Örebro. Biltema och Hööks ska besökas. Haha tror dock inte jag får med han in på Hööks ;) Jag ska faktiskt själv handla på biltema till min äckliga bil som jag kanske skrev förut ? Har även nu kollat på nätet och hittade en del som var mycket billigare därinne än på autoexperten så den får oxå följa med hem imorgon om den finns på lager. Jag håller alla tummar och tår för det blir en jävla massa pengar billigare. Efter dagens bravader med kastrering så är jag glad om allt hädanefter kostar noll kronor mer eller mindre :( Aj aj vad dyrt det blev men nu är det iaf gjort och behöver inte göras om igen :) Till Santoz stora glädje antar jag...

Kvällens ridpass bjöd på hårt arbete från både ryttare och häst. Eller nu kanske jag ljög lite grann. Jag tyckte inte jag gjorde så mycket men blev svett ändå ;) Härligt att rida med graman för det gick verkligen såå mycket lättare och han kom exakt i rätt form och jobbade på bra. Har aldrig haft häst som jag behövt rida med graman förut så detta var första gången för mig. Tyckte jag skötte det ganska bra ;) Iaf om jag får säga det själv. Hehe. Nu kommer vi inte gå långt från stallet utan den på för Z behöver alla muskler han kan finna i sin överlinje. Tycker redan nu att maten gjort att det byggts på lite grann men det kanske bara är önsketänkande ? Jag komemr iaf fortsätta fodra på rejält med krafft och se vart det leder. Han har ju hittills inte blivit knäpp i huvudet om han stått några dagar extra med lika mycket mat så det ska nog funka. Kanske får fodra på mer om vi ska börja hård träna med denna graman men det märker vi så småningom. Det ska iaf inhandlas en sån imorgon på Hööks så jag har min egen. Idag lånade jag Emilias och det funkade bra men jag är inte så förtjust att låna grejer av andra. Vet inte riktigt varför men det känns bättre att ha eget. Sen kostade den ju inte som jag trodde typ 800:- utan det var överkomliga priser. Och eftersom Z behöver gå med en sån är det bara se glad ut och handla :) Det obligatoriska som oxå måste göras när jag kommer till Hööks är att kolla på "mitt" träns. Tycker det är så himlans fint och skulle verkligen vilja handla det men tyvär måste pengarna gå till annat :/ Men nån gång ska det bli mitt och jag ska skydda det med mitt liv ;)



Har redan handlat på mig dom rundsydda tyglarna så det är bara tränset kvar :) Men som sagt det får bli ett senare köp. Nu är det massa räkningar som ska betalas och bilen ska lagas :( Usch nu är det inte kul...



// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Jannica

Det är Rea på Hööks, halva priset på massa grejer! Men jag var duktig och köpte bara 2 fleecetäcken till de små...

2011-06-23 @ 07:48:50
Postat av: Märi

Jaha det missade nog jag när jsg var där nu :) Är iofs bara tränset jag vill ha och det är det nog inte rea på ;)

2011-06-23 @ 10:57:27
URL: http://mariboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0