Kinkig

Har varit ute en sväng till Cissi och kollat till Santoz nu på em och då stod han fortfarande inne. Men när jag kom ryckte jag ut han på en promenad runt gården och då piggnade han till. Gnäggade tom åt Spirren och Melwas i hagen :) Så då var det dags för han att gå ut bland dom andra igen. Jesse satt som ett plåster i arslet på han för han tyckte väl han lukta konstigt kan jag tänka ;) Men det verkade inte vara nån fara och han rulla sig på ena sidan, låg kvar en stund och filosoferade. Bara hoppas det läker ihop som det ska och att det inte blir några komplikationer. Med min tur så vet man ju aldrig hur detta slutar...

Var och hämtade bilen innan jag åkte till Cissi och dom hade inte kunnat gjort framvagns inställning då höger styrled var glapp. Men hallå ursäkta ska dom inte se sånt på besiktningen eller ?!? Den var ju inne där i måndags och då var det minsann inga fel på den. Kanske var bättre jag fick veta att styrleden var pajj än att jag behövde byta glödlampa på parkeringsljuset som man aldrig använder... ;/ Jaja nu är jag iaf skit arg och vet inte vad jag ska göra. Ska iaf lämna in den på söndag kväll till en gubbe som ska byta broms belägg åt mig och det bästa vore ju om jag kunde få den där styrleden bytt oxå på samma gång. Får inhandla en och hoppas han kan vara gullig och byta den för en billig peng :) Iofs ska jag väl vara glad för jag sparade ju 800:- idag när det inte blev nåt gjort hos Bjuhr ;) Fast andra sidan ska ju dom där pengarna fram förr eller senare iaf...

Intagit lite god pannkaka nu med grädde och bubbe sylt. Nam namn det var inga fel. Nu ska jag slappa en timme eller nåt innan det är dags att bege sig mot stallet. Ridning med graman står på agendan idag så då får vi kanske se pålles riktiga fuxhumör :) Kanske får bjuda på tårta i helgen man vet aldrig...



Bild tagen i Åtorps skogar när vi varit lite oense så det fattas lite prylar på Z´s ben :P



// Märi<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0