Hemma igen

Nu är jag hemma från Örebro med lite inhandlade grejer. Blev först ett stopp på Biltema där jag köpte  bromsbelägg och en styrled. Hatar verkligen såna där affärer och brorsan var inte heller så pigg på att springa runt därinne tydligen då vi var klara väldigt fort :)
Därefter fortsatte färden mot Hööks. Jag hade hoppats på att han INTE skulle följa med in där då jag tänkt handla födelsedags present åt han därinne men döm om min förvåning när han stängde av bilen, klev ur och traskade efter mig in :D Haha. Chockad ? Svar ja.
Nu var det bara hoppas han inte tänkte på snoddarna som var tänkt som present men det var i princip det första han började prata om när han kom in. Min nästa tanke var att han inte skulle hitta dom men det tog inte lång tid förän han hade lokaliserat var dom fanns. Roffade åt sig en påse och slängde i min korg :/ Faan !! Där rök den presenten... Iofs var det ju jag som betalade men det är inte riktigt samma grej. Nu är han ju ingen bebis längre som tycker det är roligt med paket men Jag tycker om att få slå in paket och ge bort. Han har iaf tagit med sig snoddarna nu och åkt hem. Så jag funderar vidare om det kan finnas nåt annat jag kan köpa som han inte vet om och som kommer vara invirat i present papper :)

Tycker det är sjukt svårt att handla presenter till "äldre" personer. Barn funkar det ju bättre med då man oftast kan köpa en leksak eller ett klädesplagg. Därför är jul en vidrigt jobbig högtid då det ska köpas till familjen och jag har aldrig några idéer på vad man kan köpa. Är det bara jag som har detta problem ? Sen gör det ju inte saken bättre att man oftast har dåligt med pengar så man inte kan handla vad man tänkt. Nästan jämt kommer man på dyra saker som folk behöver och det har man inte råd med iaf...

Jaja nog om det och åter till mina köp på Hööks. Snoddarna var ju som sagt redan givna :/ och sen blev det gramanen som jag bestämt mig för. Sen en liten burk med pensel att ha hans olja i till hovarna. Har haft en men jag vet inte var den tagit vägen så jag handlade mig en ny. Vet att den gamla var ganska äcklig oxå :(
 
Sen hade Anki medskick på att par benlindor. Har själv funderat på dom där benlindorna men jag har bara dålig erfarenhet av lindor för oftast när jag handlat såna har kardborren blivit fel på benet så det har inte fäst ordentligt när man lindat. Jag vet på Lelle hade jag ofta nattbandage med paddar under och sen lindar man inte så hårt och då passade dom ganska bra. Fick dock klippa av en bit av kardborren för den stack ut flera cm. Hade även tejp på hans benlindor när jag använde dom till vardags för att vara säker på att dom inte skulle gå upp. Inte vidare snyggt men vad ska man göra när inte grejerna passar ? Så därför ska det bli intressant nu när Anki ska använda sina lindor och se hur dom passar. Hon använder inga paddar under sina lindor när hon har fleece precis så som jag gör. Så nu vet du Anki att jag måste vara med när lindorna ska provas ;)

Den här dagen kommer bjuda på stall, stall och åter stall. Om en liten stund ska jag bege mig ut till bebis för att kolla om han behöver nån promenad. Senare ikväll blir det en tur till Z och efter det kanske Santoz igen :) Ska prova MIN egna graman ikväll och hoppas på jag kan klara mig ett pass utan hjälp av Anki ;)


// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag har ju såna svarta lindor ju, dom är bra men kräver lite eftertanke när man lindar, haha! Det händer ibland att jag rider med escadronpaddarna under fleecen om det är extra hårt ute eller om kardborren är lång ;)

2011-06-24 @ 06:46:13
URL: http://ankialmlof.wordpress.com
Postat av: Märi

Okey jag får kolla när du lindat med dom :)

2011-06-24 @ 10:35:12
URL: http://mariboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0