Tyvär

Orken och motivationen finns inte för tillfället. Det enda jag försöker med är att hålla huvudet över ytan. Har så sjukt dåligt samvete för alla mina djur men jag kan inte dela på mig. Jag vill så mycket men tiden finns inte. Känner mig oansvarig och dum som lämpar över så mycket på alla men jag vet inte hur jag ska lösa det på bästa sätt. Måste ju hinna sova oxå så jag orkar upp på morgonen. Nån som vet hur man kan få tiden att räcka kan ju höra av sig med tips för det tas tacksamt emot...

Imorgon bitti ska jag kliva upp tidigare än vanligt då jag ska förbi stallet och släppa ut Jojje och Karl. Så det kanske är bäst jag försöker sova lite...


// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Anki

Ok, du bad om det, hoppas du blir lite peppad av detta:



Jag är väl expert på detta område ;) Mitt absolut bästa tips är att planera bättre och gå upp tidigare på morgonen. Visst, det kanske är jobbigt men jag brukar tänka för mig själv: Nu har jag valt att ha det så här, DEAL WITH IT och känn inte efter!!



Säg att du behöver åka tex 7.30 för att hinna till mossen, gå upp 30min tidigare, eller en timma tidigare, mocka och fixa till en häst (eller två)tar ju max 20min/häst, då kommer du åka till jobbet m. gott samvete och mycket mer energi, jag lovar!!. Att gå upp vid kl. 6 på morgonen är ju inte supertidigt och du slipper bry dig om att åka till stallet på kvällen, om du dessutom slutar tidigare någon dag kan du ju då avgöra om du vill åka till stallet och rida eller inte åka upp alls. Vilket fall är det bättre att ha det gjort än att veta att man har det kvar så att säga...



Nr 2: SLUTA röka ;) Jag har hört att man får sämre kondition och ork av detta, got ya, hihi!!



Nr 3. Försök att undvika negativt tänkande: vad trött jag är, hur ska jag hinna? mm. mm. Försök istället att tänka positivt och hitta små anledningar till att det är värt, tex idag ska jag ta 5min (ingen tid alls) till att sätta mig i boxen och mysa med Z eller idag ska jag diska ur hinkarna (max 5min) så de blir x-tra fina lr whatever det kan va! Oftast är man så uppe i negativt tänkande så man inte ger det tid till att faktiskt inse att man hinner fem eller tio eller tom tjugo minuter ;)Hittar man inget som man tycker "är värt" kanske det är dax att fundera på varför man gör det...



Jag själv går ju upp mellan 5-6 varje morgon och håller oftast på till stallet till 22-tiden och jag får ofta höra att det är enklare för mig eftersom jag "är van" eller för att jag har "bra självdisciplin". Tyvärr finns det ingen enklare väg för andra, det är lika jobbigt för alla och det är helt enkelt bara att bestämma sig för hur man vill göra. Om man ska tycka att det är värt att ha mycket måste man hitta energikällorna och anledning till varför man vill hålla på, INGEN kommer att tacka dig, se upp till dig eller "tycka synd" om dig (d låter lite barnsligt men jag talar ur egen synvinkel) hur mycket du än försöker göra så det gäller att se till sig själv. INGEN bryr sig om ifall du rider din häst eller ej eller om du mockar själv eller ej förutom DU, det är ditt liv och det är du som ska bestämma över det.



Oj, detta blev ett helt blogginlägg, ska nog göra ett inlägg om detta, haha!!



Keep up!!

2011-07-10 @ 08:04:46
URL: http://ankialmlof.wordpress.com
Postat av: Jannica

Välkommen till vuxenlivet ;), det är bara att vänja sig med att man bara hinner hälften av vad man tänkt sig / vill göra.

Tycker inte du ska ha dåligt samvete, du har ju hästarna på 2 bra ställen med bra folk som hjälper dig att se till att de blir väl omhändertagna.



Nu måste du berätta vad du gjorde i Södertälje.

2011-07-11 @ 08:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0