Skärpning

Fy på mig jag bara lovar och lovar en massa som inte händer. Har dessvärre varit en mycket lång dag idag oxå så jag får skylla på det :) Var ju som sagt ledig idag och lyckades sova så länge som till halv 10 !! Jösses det vet jag inte när jag gjorde sist. Var antagligen i behov av lite sömn ;) Klockan 11 befann jag mig i Labbsand för att fixa hagen. 16.30 var hästarna utsläppta på betet och karet fullt med vatten. Hem och käka en snabbis för att sedan styra kosan mot Dammis. Mockning, hö, mat och kvälls fodring stod på schemat. Sen vidare ner till Labbsand igen för att hjälpa Kristina att ta in pållarna. Dom stog så snällt och väntade på oss vid ledet när vi kom så det var inga problem. Provade även ett nytt täcke på han idag som jag fått av mamma. Hon har haft det till krille men det passar inte riktigt på han då halva röven sticker ut. Nu är jag äntligen hemma efter en lång dag med arbete. Ska strax ta sessan på en promenad och sen krypa under täcket. Klockan ringer imöra bitti då det vankas hö körning. En balvagn med hö rullar in på Labbsand imorgon bitti och har ni inget för er kan ni ju komma dit och hjälpa till ;)


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0