Nytt stall

Eftersom vi inte har plats i Dammis för ytterligare en häst fick jag se mig om efter en ny plats att ställe Jojje på när han kom tillbaka. Hittade då ett ställe inte alls långt från Z och där är han nu installerad. Stallet har plats för totalt 15 (?) hästar och just nu är det 13 st där. En ponny på ingång om en månad ungefär. Då det kommer flytta 3 hästar inom nån månad blir det ytterligare nån box ledig.

Det här med nytt stall är ju alltid lite skrämmande. Nytt folk och nya hästar man ska lära känna. Kan vara skit bra men kan samtidigt inte fungera alls. Helt beroende på vad det står för människor där. Har träffat på alla som har häst/hästar i stallet och än så länge är allt positivt från min sida. Hoppas att det ska förbli så oxå.

Man ska lära sig nya rutiner då alla stall inte kör på samma och det kommer säkert bli fel nån gång, vilken det oftast alltid blir, men man får försöka göra sitt allra bästa så löser det sig säkert.

Jag har stått i många olika stall under mina år med häst och tyvär har jag ingen bra erfarenhet av stora stall med mycket folk. Fördelen med stora stall är ju att man inte har alltför många fodringar men samtidigt när du väl har dom är det hur mycket hästar som helst som det ska springas med. Just för tillfället går alla på bete (utom Jojje och Karl) så nu sköter men om sitt eget. Prövningen kommer i höst när alla hästar är tillbaka och fodringarna drar igång. Nu har jag som sagt ändå haft häst i så många år och för mig är det inga problem med in- och utsläpp men samtidigt är man lite nervös när dagen kommer och man står själv med allt. Dom första gångerna är oftast lite jobbigare innan man kommer in i allt. Det tycker tom jag.

Så alla ni som är nya i stall; Våga fråga om saker och det är inte hela världen om det blir fel. Man hjälps åt så gott man kan och alla har ju varit barn i början :)


Just nu (18.00) är det dags för första stallmötet på nya placet och det ska bli spännande att se hur deras möten går till. Vi ska bla diskutera hagar vilket har varit ett "intressant" ämne på andra ställen jag stått. Jag hoppas därför nu att det är vuxet fok man har att göra med så det går snabbt och smidigt. Som sagt det återstår att se hur detta möte går till :)

**************
Ska klä på mig nu och åka mot Dammis för att fixa allt till Z. Sen vidare ner mot nya stallet med skurborsten i högsta hugg då jag ska skura box för att sedan måla den imorgon. Pållarna kommer därför att få gå ute på natt nu iaf två nätter. Vet nån som kommer bli besviken...


// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du vet att jag också har en massa stallplatser här nere till dig, eller ett helt stall rättarsagt, :) Bara att packa väskan och ta in hästarna i transporten xD haha. Puss på dej

2011-07-24 @ 20:40:51
Postat av: Märi

JAAAAA !!!! Jag kommer imorgon gumman ;) Skulle göra vad som helst för att få bo därnere :D Puss <3

2011-07-26 @ 16:13:56
URL: http://mariboman.blogg.se/
Postat av: Michelle

Härlig och Söt blogg:)

2011-07-27 @ 15:27:02
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/
Postat av: ANN-MARI NYHLÉN

Hej!

Kollade din blogg o såg detta inlägg! Letar efter stallplats i Knutsbol. du kanske kan tipsa mig. Vill inte stå i Labbsand då det är för stort, utan vill stå så nära ridhuset i Knutsbol som möjligt.

mvh Ann-Mari Nyhlén

2011-07-29 @ 22:32:34
Postat av: Märi

Ann-Mari: Dessvärre vet jag ingen som hyr ut... Möjligtvis Titti Lekberg (?) för hon hade annonser ute för ett tag sen. Hon bor ju väldigt nära ridhuset i Knutsbol :)

2011-07-31 @ 19:21:02
URL: http://mariboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0