Kort dag idag

Jajjemän idag blev det endast 3 timmar med min kära gröna fjant. Stormade på så in i helvete därnere så det var bara packa ihop och åka hem. Imorgon väntas det komma in regn så då blir det en ledig dag. Wohoo har inte varit ledig på jag vet inte när... Ska då passa på att åka runt till mina hästar som är överallt i Karlskoga ;)

Har iofs varit och hälsat på lill grynet idag då jag och mamma ändå var förbi Grodden. Han går nu på ett annat bete med dom stora hästarna. Verkar dock inte kommit in i flocken riktigt då han gick alldeles för sig själv när vi var där. Kanske bara var just den stunden vad vet jag... Inte var han grann i pälsen heller efter alla bett han fått :( Men han måste lära sig veta hut så betten är han nog förtjänt av :) Gäller ju att veta hur man ska bete sig och eftersom han gått själv en del och inte fått lära sig saker är det väl såhär. Bara hoppas han fattar vinken snart och kan få en kompis därborta. Han blev iaf jätte glad när jag kom och det kändes skönt. Då har han inte glömt mig iaf :)

Jag och mamma var som sagt till Grodden där hon lagt undan 2 täcken åt mig. Blev ett täcke som fick följa med hem då jag måste kolla så storlek är rätt. Passar det åker jag nog dit och handlar det andra imorgon för det var riktigt snyggt. Jojje har ju inge täcken då han och Z inte har samma storlek :( När jag sålt mina hästar har ju allt som tillhörde dom följt med så det är inte mycket kvar i små storlekar tyvär.
Lägger upp bilder ev ikväll eller imorgon på täckes köpen.

Nu ska jag ta mig en macka och sen åka ut till Labbsand där det väntas hagfix. Jag och Kristinaq smygstartar lite med hagen då jag har så svårt med dagar och tider. Bättre då att fixa lite medans jag är hemma och har tid över. Ska försöka hinna nåt innan regnet kommer oxå. Ser inge vidare ut på himlen...

Imorgon blir det en ridtur på Z, en tripp till grynet och stalljobb överallt :) Ev ett besök på Vc oxå...


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0