Hästhjälp

I flera dagar nu har jag haft en tjej från Knutsbol som hjälpt mig med Z, nämligen Lovisa :) Har tydligen gått jätte bra säger både hon och Anki och det är verkligen ljuv musik för mina öron. Jag känner mig verkligen som en fruktansvärt dålig människa som inte hinner med han men dygnet har lixom bara 24 h... Om jag inte vill ställa av han helt måste jag hitta andra lösningar. Därför är det sjukt bra att jag kan få såhär mycket hjälp som jag fått av Lovisa. Eftersom jag vet att han är i goda händer kan jag koncentrera mig på jobbet och inte va helspänd på att det ska hända nåt hela tiden. Guld värt med såna människor som man kan lita på och tar det man säger på allvar.

Samma med lillgrynet som står hos Cissi. Får så oerhört mycket hjälp med allt vad gäller han så det är inte klokt. Jag kan slappna av och fokusera på annat för om det händer nåt eller är några funderingar så hör hon av sig.
Idag har nämligen lillen blivit verkad av hovis för första gången. Jag har filat lite själv på han men inte ordentligt som en riktigt hovslagare. Mamma var med och han hade skött sig exemplariskt. Jag har aldrig övat med honom på att hålla fötterna som man ska göra när hovis kommer men det hade inte varit några problem. Förstår inte var han lär sig allt ? :) Den killen kommer bli en riktig pärla när han växer upp och får man han i sin ägo ska man skatta sig lycklig. Dessvärre verkar han lite krasslig och han har stått inne idag och även igår (tror jag) stunder för att vila lite. Tydligen funkar det inte så bra i hagen heller så han har fått flytta till en ny hage med sin kompis Jesse. Om nån vecka får han flytta med dom stora hästarna upp på bete och jag hoppas det kan gå bättre för han där med alla nya vänner :) Han är lite kaxig min grabb och flyttar inte på sig i onödan. Liten men tuff är vad han är ;)


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0