Skola+träning

Ja men visst nu har jag varit på alla mina introduktioner till mina ämnen jag ska läsa. Det blir Sv A, Eng A, Sh A och Ma A. Tyvär krockar matten och engelskan på måndagar men jag skippar då engelskan och går på matten istället då jag anser mig behöva dom lektionerna mer. Ibland har jag obligatoriska engelska lektioner på måndagar och då får matten snällt vänta :) Mandatory står det med fet stil på mitt engelska papper. Även på en del svenska lektioner oxå. Men det va iaf bra att de bara blev en gång i veckan som det krockar. Tråkigt dock men det kan ju inte hjälpas. Den här veckan blir lite soft men sen börjar allvaret. Jag tänkte va lite pluggis och börja med lite uppgifter redan denna veckan så man ligger med hela tiden. Eftersom jag har tid denna vecka så ligger jag i som faan med det jag kan. Smart va ? :)

Z har varit i ridhus igår och idag. Va verkligen super nöjs efter gårdagens ridpass då jag fick igenom vänster sidan ordentligt och han kom till arbete. Anki och tvillingarna var oxå där och dom tyckte han såg fin ut. Känns kul :) Va verkligen på topp humör efter ridpasset igår men dagens pass va ingen höjdare. Usch tror han hade känningar från igår för idag lyckades jag inte få till de helt hundra. Försökte göra samma övningar som igår men han hade de jobbigt för han stånka och stöna väldigt. Men jag ska inte klaga för han är duktig min pålle och än så länge *peppar peppar* är han inte skadad och vi kan rida på som bara attan. Hoppas de håller i sig nu så vi kan komma ut nu i vår på lite tävlingar. Har redan planerat att jag vill åka till Gyttorp nu i mars men jag får se vad ekonomin tillåter. Tror tyvär det kommer bli svårt då jag är en väldigt fattig människa ;( Är ju både licensen och anmälningsavgift som ska in. Måste köpa hö nu och Z ska skos. Billig häst mat på lördag så då försvinner de ju nån krona där. Jaja på ett eller annat sätt ska jag lyckas. Kommer ju en tjej på lördag och ska kolla på min sadel. Hoppas hon köper den för då får jag in nån krona där. Iofs vill nog pappa ha tebax lite då han löste ut min lilla Mazda för 6500:- ;( Är några som mailat på min rockard oxå men ingen som vill komma och titta på den än. Behöver ju köpa nytt ridhuskort för februari oxå. Usch usch va de ska gå åt pengar hela tiden...

Anki och jag har kommit igång ordentligt med träningar nu oxå. Super kul är de verkligen men jävlar vilken träningsvärk jag har ;/ Idag kan jag knappt inte gå. Skönt iaf med en vilodag idag från träningar för de va verkligen välbehövligt tycker mina lår och mitt arsle ;P Men imorgon kör vi igen med 1h step på kvällen. Moohaha här ligger vi inte på latsidan. Z får gå i skogen onsdag och torsdag sen blir de ridhus igen fredag och lördag. Kanske söndag oxå. Ska försöka slänga upp Anki på han nån dag har jag tänkt mig. Jag behöver hjälp med den där vänster sidan !! :) Kanske fredag ? Jaja vi får se när hon har tid. Jag lär ju inte må bättre efter step passet imorgon så jag är glad att det blir skogs ridning på dagen. Torsdag kör jag salsa igen på kvällen och sen blir de lugnt fredag och lördag. Sen söndag kör vi igen :) Kommer bli skoj att lägga upp dom här veckorna med skola, stall och träning. Önska mig lycka till för det kan jag behöva :) Nu blir de en lång varm dusch och sen lite plugg ;) Vad ska jag välja ? Matte, svenska, engelska eller samhällskunskap ? Hmmmm..................


// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Jenny

va duktig du är hjärtat, me skolan hästen å träningen o allt :)

2011-01-18 @ 19:18:13
Postat av: Märi

haha vi har ju inte kommit igång i skolan än men jag ska försöka göra så mycket jag kan redan nu. Typ inlämningsuppgifter och dyl. Så jag kanske inte är så duktig med allt så länge till ;)

2011-01-19 @ 10:13:35
URL: http://mariboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0