Ridhus, uteritt och kyla

Igår blev de en tur till ridhuset igen och han skötte sej bra då oxå. Anki kom ner och hjälpte mej lite och det är verkligen uppskattat. TACK !! Gick faktist in utan problem i transporten både när vi skulle dit och hem. Hmm va kan de bero på :) Kanske kom ihåg våra olika åsikter från dan före. Eller så va de mamma som va skräckinjagande eftersom hon va me ;) Pappa kom oxå ner och kolla på mej när ja red. Haha han såg riktigt glad ut. Kanske kan bero på att han tycker det är kul att ja kommit igång igen och nu åker till ridhus och tränar. Har fått motivation nu och jag hoppas de håller i sej. Är så himla glad att jag får följa me Anki så mycke och hjälpa henne för då känner jag verkligen att jag oxå vill rida och greja. Det blir ju lite ensamt att stå själv i "skogen" och jag hittar inte så mycke motivation nånstans ifrån eftersom det inte är nån därute som åker iväg direkt. Jag hoppas de kommer bli många ggr som jag får följa med och hjälpa Anki och jag ser absolut fram emot tävlingssäsongen för henne när hon får ut och visa upp sina fina hästar :) Bara hoppas jag får va me på ett hörn där oxå ;)

Imorse blev de iaf en uteritt med Jannica och Conda. Helvete va ja frös till slut. Trodde inte man kunde frysa så mycke men ack så fel ja hade. Iofs va de ju typ -18 eller nåt och jag hade väl inte direkt så mycke kläder på mej som man kanske borde ha för att vistas ute när de är så kallt. Men va ska man göra när man inte har aåna kläder som krävs och inte har pengar att kunna köpa nåt för ? Då är de inte så himla lätt. Nu har dock pappa letat fram nån slags skoteroverall till mej som ja kan ha på torsdag då nästa uteritt är planerad :) Så ja lär inte frysa om kroppen iaf. Får hoppas mina tår och fingrar oxå kan må bättre då. Men nu fick ja höra från mamma att de ska komma in snö imorgon kväll så ja hoppas de inte är världens snöstorm när vi ska rida för då blir de ingen skogs tur för mej inte. Trots overallen :)

Jaha imorgon är de dagen me stort D. Usch va nervös jag blev nu kände ja :S Jösses de bara knöt sej i magen bara ja börja skriva om de... Hur ska detta sluta ? Mollan ska iaf åka till Karlstad och bli kollad i rygg mm. Jag hoppas verkligen att dom hittar nåt fel så man har nåt att gå på. Annars kommer de inte bli skoj att försöka göra nåt me den damen. Hon åker iaf själv imorgon då lilltrollet för va hemma hos "pappa" Z. Haha stackars han som måste ta hand om den där hysteriska ungen ;) Mamma skulle åka ut efter lunch och kolla till dom så dom håller sej i skinnet. Annars får hon väl plocka in dom om de inte funkar i hagen. Inte så kul att ha hästar på rymmen och man själv inte kan göra nåt för man är på väg till Karlstad. Men men de märks imorgon. Bara hoppas Molly kan va snäll och gå in i transporten fint, stå där snällt som en ängel och sköta sej när vi kommer fram. Hoppas ja får mycke nu ? :) Hon har ju varit super snäll dom två andra ggrna hon åkt men då har iofs trollungen varit me. Hon blir liite spänd när hon är själv utan han men va faan hon måste lära sej. Händer de nåt är vi ju iaf på väg till rätt ställe :)

Imorgon blir de vilodag för Z då ja kommer va såå fruktansvärt nervös inför lastning/körning me Mollan. Och en vet ja ju inte när vi kommer hem heller. Onsdag blir de ridhus igen och torsdag uteritt på morgon. Hoppas vi kan få lite mer sällskap av Mille och Hrani oxå :) Vore ju super kul :D Sen blir de ridhus fredag och lördag. Får se va vi hittar på söndag. Kanske en tur i skogen då me.

Ikväll har ja varit me när Anki tränat för Ola och på torsdag ska ja me när hon ska träna för Johan. Haha ja måste få se den där gubben som alla pratar om men som ja aldrig sett :) Nu har ja ju chansen.

Stort tack till Anki som följer med mej imorgon me Mollan och även till Jannica för hjälpen med kvällsfodringarna av mina hästar.

Nu börjar ja få känningar i rygg, skuldror och nacke så ja kastar in handduken för idag. Önska mej lycke till imorgon för de kan behövas...



// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Jannica

Skoteroverall låter ju toppen!

Lägg tidningspapper i kängorna över natten (om du inte har en skotork) så de blir ordentligt torra.

Är det minsta lilla fukt i skor så blir de iskalla oavsett hur tjocka strumpor man har.

Ses på torsdag :)

2011-01-04 @ 09:08:58
Postat av: Märi

Ja då ska ja inte frysa iaf :)

Jag har alltid skorna på pannan i källaren över natten så dom är varma och torra varje morgon. Men de verkar inte funka iaf...

2011-01-04 @ 11:19:31
URL: http://mariboman.blogg.se/
Postat av: Anki

Det är jag som ska tacka för all hjälp =) Duktig lilla Molly var!!

2011-01-06 @ 08:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0