1 vecka kvar

Måndag är de idag och igår kväll åkte min kära bil på spa. Ska få lite behandling så blir han nog som ny sen :) Blir borta cirkus gurkus 3 dagar och jag saknar den INTE ! haha. Jag och mamma får klara oss på en bil så länge men de ska nog gå.

Stallet är klart och jag velar fram och tillbaka om de blir nån ridtur i stormen. Helt sanslöst va de blåser ;( Har egentligen ingen större lust med nån ridning idag så jag får ta nya tag imorgon istället :) Sitter för tillfället och väntar på att Anki ska ringa men hon kanske har somnat ;) Är tänkt att vi ska till ridhuset med nån kuse, vilken vet ja inte. De blir en överraskning. Har iaf plockat ihop benlindor som Emilia va intresserad av så dom ska dumpas av i Dammängen och jag ska inkassera pengar :D Gött !! Pengar är alltid bra spec nu när ja blivit så snål. Förstår inte hur de här året ska sluta. Ja kanske har massa pengar när året är slut :) Risken är liten men drömma kan man ju.

Jahopp ikväll drar Bofors Gymnastik igång med sin termin igen av massa smått och gott. Jag lyckades övertala mamma att sponsra lite så jag kan köpa terminskort. Så nu jävlar ska ja iväg ikväll och dansa Zumba :) Finns inget roligare tror ja. Hädanefter blir de träning måndagar och torsdagar för min del. Känner mig inte så taggad just nu men jag vet att ja inte kommer ångra mig när ja väl kört mitt pass :)

Skolan drar igång om en vecka oxå. Kommer bli spännande. Hoppas jag får bra och snälla lärare som kan lära mig nåt. Iaf i matten som jag är såå sjukt dålig på. Annars har ja lite folk i min bekantskaps krets som ja vet ställer upp och hjälper mig om de är nåt ja inte förstår. Snällt :)
Så de blir introduktion i mina ämnen måndag och tisdag till veckan och då får ja även scheman. Super bra så man kan lägga upp veckorna med skola, träning, stall, ridning mm. Skulle dock behöva ha nån som kan rida ut min kuse 2 dagar i veckan men vart hittar man nån som passar till de ? Vill som sagt inte ha vem som helst utan de lär ju va nån som begriper lite :) Jaja de kanske dyker upp nån så småningom.

Har ringt veterinären idag oxå och bokat in vacc för Z. Dom små tar vi nån månad senare och hon skulle ev även kastrera den lille så han är "klar" när han åker till enebäck :) Ska bli så roligt och se när han kommer till Cissi och får leka med dom andra bebisarna. Men som sagt inget bestämt om kastrering än då bägge bollarna måste trillat ner. Kännde häromdan och då hitta ja en ;/ Är ju som sagt inte super bra på de där och han har ingen lust att ja gräver han "mellan benen" :S Men de är bara "leta" vidare ;) Får se om ja blir helt häst ledig ett tag under sommaren då mina andra två kanske åker på weekend till Dammängen. Då ja ska försöka jobba som en iller under sommaren kan de va skönt att slippa allt va gäller måsten och bara jobba som en tok. Pengar behövs ju alltid och ju mer desto bättre :)

Nej nu får ja nog försöka ringa här och se va hon pysslar med. Har en känsla av att hon nog har fullt upp me lite "måsten" och inte är riktigt klar så hon kommer åka själv sen utan mig eftersom jag måste till stallet, ta in hästar, hem och käka och sen iväg på Zumba :) Nya året 2011 kommer nog bli bra. De känns som de nu iaf när man redan nu löst så mycke som man funderat på. Tack till alla inblandade.


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0