Vildhästar

Tror faan nån har bytt ut mina hästar mot icke tama varelser. Santoz var vild häromdagen när dom skulle in. Ville inte gå från mamma (antar han inte han käka innan ja kom) så han for iväg som en raket på sidan om mig, stod på bakbenen och härja. Men men det har han ju inget för den lille kraken. Jag vann (som vanligt) och vi kom båda in helskinnade i stallet. Dom andra två var snälla och beskedliga som vanligt :) Har på sista tiden hänt att jag tar in Santoz först från hagen och hämtar dom andra två tillsammans sen. Fungerar hur bra som helst och han brry sig inte om att få stå själv max 2 minuter i stallet :) Han har ju ändå massa gods i krubban ;) Inte vet jag om det är bra för en bebis men jag tycker iaf han är duktig. Handlar ju som sagt inte om nån längre tid men ändå.

Idag klättrade jag upp på min morot efter ca 1 veckas vila och herregud kan jag bara säga. Där hade vi vildhäst nr 2 ;S Nog för att han kan va lite pigg ibland (HA HA) men idag slog han alla rekord. Det var inte många cm från att jag suttit fram på hslsen efter dom där bakut sprången. Tänkte jag skulle longera honom imorgon (om det går) och se vad mycket energi herrn har egentligen. Bara det att jag provat det där knepet förut och då rör han knappt på sig när man ska longera :) Roligare när jag sitter på så han kan få busa. Ska försöka komma iväg till ridhuset nån dag oxå så Anki kan rida honom. Jag är ju tvär pank så har tyvär inga pengar att kunna rida där för. Eller göra nåt annat överhuvudtaget :(

Föresten ang ett annat inlägg här om mitt fina mail från läraren om svenskan :) Haha jag träffade henne idag och vi pratade igenom mitt prov. Herregud det var ju hur lugnt som helst :D Jag var inte så kass som jag trodde uppenbarligen. Iaf inte på den grejen :) Nu idag har jag fixat ihop min matte inlämning så imorgon ska jag plugga Sh för hela slanten då vi har prov på fredag. Hur sjukt många sidor som helst som ska läsas igenom :/ Men men jag hoppas jag kan få godkänt iaf. Den som lever får se :)

Nej nu ska jag krypa ner under täcket och vila min rygg för den gör ont :/ Blev ingen träning idag heller eftesom jag var tvungen att fixa matten. Inte bra alls då jag verkligen vill träna men skolan måste gå före. I helgen har jag däremot tänkt att försöka göra en hel del skol arbete så jag ligger med lite igen. Sen försöka få tag på den där jävla boken som ingen människa verkar ha :( Vill inte låna på biblioteket men det verkar som jag snart blir tvungen till det...

Jaja skit samma. Nu är de kvällen :)


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0