Prov

Yes idag har vi haft första delprovet i svenska. Det handlade om källkritik. Var inge nervös innan men däremot efter provet (?). Haha varför vet jag inte. Visste ju inte riktigt hur upplägget skulle vara men jag är nästan hundra på att det gått bra :) Bara hoppas läraren tycker lika som mig ;)

Hemma och har ätit lite mat och ska strax bege mig mot stallet igen. Hos Jannica är allt klart redan så det är bara mitt kvar. Efter att jag var klar hos J åkte jag hem och hämtade alla tänkbara hus nycklar och begav mig upp till Bråten. Dock var det ingen som passade i hålet så jag fick göra ett litet inbrott så kisse kunde komma in :) Tony ringde och fråga om jag kunde åka förbi och släppa in Sesam då han inte ville komma in imorse när han for till jobbet. Kisse satt på trappen och väntade när jag kom och var med och hejjade på när jag klev in genom fönstret :) Haha undra om det var nån som såg mig. Jaja det kom iaf ingen och såg inte skymten av nån snut heller så jag klarade mig nog ganska bra. Är ju inte första gången jag gör "inbrott" på det där sättet. Har blivit ett flertal ggr här hemma när jag glömt nycklar och huset varit tomt :)

Imorgon har jag en lektion i skolan och det är matte. Har faktiskt räknat några tal i min bok och det gick förvånansvärt bra. Iofs är det ju ganska lätt från början så jag kanske ska hoppa bakåt lite i boken :) Måste försöka mig på den där inlämningsuppgiften oxå som ska vara klar om nån vecka. Har kollat lite på den och gjort några uppgifter sen var det stopp ;/ Måste ta tag i det där och se om jag kanske fattar nåt mer nu. Sen ska jag börja med engelska uppgifter som jag kan göra lite i förväg plus att jag måste få tag på en bok till svenskan. Tänkte lägga ut en liten blänkare på fejjan och hoppas på att nån har nån av böckerna så jag kan få låna. Har ingen lust att åka till bibblan då jag har tidspress på mig att bli klar. Är så trött på kvällarna så jag måste läsa lite när jag får tid över :)

Imorse råkade jag försova mig också. Typiskt när man ska iväg tidigt och jag skulle fodra hästarna själv. Brukar göra det på onsdagar eftersom jag börjar 8. Skönt att få nåt gjort innan man börjar då jag vanligtvis går till 14 dom dagarna. Idag hade vi ju som sagt prov och fick gå när vi var klara.

J upptäckte igår kväll när hon fodra mina odjur att jag hade slut på morötter. Hade en liten hink att hämta i hennes stall så dom iaf får idag :) Tusen tack min vän ! :D Blir ju så lite mat till ponnisarna om dom inte får morötter i sin mat. Nu har jag ju iofs kommit ihåg brödet så det bar jag in imorse innan skolan. Santoz kommer få en chock idag när han får käk att det är så mycket igen ;) Apropå Santoz så är det nog så att jag hittat köpare till honom. Ska maila lite fler bilder till henne och även försöka filma lite så hon får se :) Super kul men samtidigt tråkigt. Usch tycker inte om att sälja men jag kan inte samla på hästar. Min ekonomi tillåter inte det... ;(
Ekonomin ja... Räkningarna är betalda idag då jag fick pengar. Så nu är jag fattig som en kyrkråtta och har inte ens klarat av alla räkningar :( Hoppas päronen kan hjälpa mig med dom. Väntar på pengar från försäkringsbolaget ang Molly så jag hoppas dom kommer snarast så kanske jag kan betala nån mer räkning.

Nej nu måste jag nog sätta fart om jag ska hinna. Z ska ju vaccineras idag och försökte komma iväg strax före 16 :)


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0